دیدبان

لبنان، «معامله قرن» را زنجیری بر گردن آرمان فلسطین دانست

لبنان، «معامله قرن» را زنجیری بر گردن آرمان فلسطین دانست

دیدبان؛ جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان، در سخنرانی خود در پنجمین همایش همکاری میان کشور‌های عربی و روسیه در مسکو، طرح معامله قرن (طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی) را مانند زنجیری توصیف کرد که بر گردن آرمان فلسطین انداخته می‌شود تا آن را خفه کند و آن را به همراه شهر قدس، بلندی‌های جولان و مزارع شبعا نابود کند.

او  در این همایش که در مسکو برگزار شد، افزود: ممکن است برخی‌ها از بلندپروازی‌های یک کشور و یا گسترش یک طایفه (در منطقه) هراس داشته باشند، اما رفع این نگرانی و هراس نمی‌تواند توجیه مناسبی برای تعامل با شیطان باشد.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: «ما نباید در شناخت دشمن اشتباه کنیم و راه را گم کنیم. دشمن همان اسرائیل و مسیر (درست) همان فلسطین است. اگر برخی با نابودی آرمان فلسطین کنار می‌آیند، اما ما به اصول و تعهدات خود پایبندیم: فلسطین سرزمین عربی با مرکزیت شهر قدس است، جولان برای سوریه است و ساکنان آن عرب‌های سوری هستند و مزارع شبعا برای لبنان است».

باسیل در ادامه به همکاری عربی-روسی برای بازگرداندن توازن به منطقه که بهای یکجانبه‌گرایی را پرداخت کرده است، اشاره و تاکید کرد: ما خواهان تقویت این همکاری در همه بخش‌های سیاسی و اقتصادی هستیم.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش تصریح کرد: سوریه نباید خارج از آغوش منطقه عربی باشد. سوریه را به اتحادیه عرب بازگردانید و با هم برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان بدون هیچ شرطی به جزحفط امنیت و کرامت (آوارگان) اقدام می‌کنیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان