دیدبان

افزایش تهدید علیه نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا

افزایش تهدید علیه نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا

دیدبان؛ ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا گفته است از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ویدئویی ویرایش شده علیه او در توئیتر منتشر کرده است، ارسال پیام‌هایی که او را تهدید به مرگ می‌کنند، افزایش یافته است.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از زمان انتشار توئیت رئیس جمهور در روز جمعه من شاهد افزایش تهدیدات مستقیمی بوده‌ام که زندگی مرا هدف قرار داده است. بسیاری از آن‌ها به طور مستقیم به ویدئوی رئیس جمهور ارجاع داده می‌شوند یا در حمایت از آن هستند. لفاظی‌های خشونت‌آمیز و هر شکلی از سخنان نفرت‌انگیز در جامعه ما جایی ندارد. ما همه آمریکایی هستیم. این [اظهارات خشونت آمیز] زندگی‌ها را به خطر می‌اندازد و باید متوقف شود.»

ایلهان عمر یکی از دو زن مسلمانی است که در جریان انتخابات مجلس نمایندگان به کنگره راه یافته و در اظهاراتش همواره از نقش پررنگ لابی‌های صهیونیستی در صحنه سیاسی این کشور انتقاد کرده است که بخاطر این موضوع آماج حملات لفظی و توئیتری دونالد ترامپ قرار گرفته است.

ترامپ پیشتر با انتشار ویدئویی ویرایش شده به صورت تلویحی ایلهان عمر را به بی‌توجهی به قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و حمایت از عاملان آن متهم کرد.

نانسی پلوسی، رئیس نمایندگان دموکرات پیش از این در پی توئیت ترامپ در متهم کردن ایلهان عمر به تأیید حوادث ۱۱ سپتامبر، از رئیس کمیته امنیتی کنگره خواست حفاظت از وی، اعضای خانواده و کارمندان دفترش را افزایش دهد. رشیده طالب، دیگر نماینده مسلمان در کنگره آمریکا نسبت به حمله جمهوری خواهان علیه عمر که به تحرکات خشونت آمیز ضد او منجر می‌شود، هشدار داد.

هفته گذشته یک مرد نیویورکی که عمر را به قتل تهدید کرده بود، بازداشت شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان