دیدبان

آمریکا به‌جای اعمال تحریم‌ها، باید مشکلات داخلی خود را حل کند

آمریکا به‌جای اعمال تحریم‌ها، باید مشکلات داخلی خود را حل کند

دیدبان؛ "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که سنای آمریکا بهجای پرداختن به آماده سازی تحریم‌های جدید ضدروسی، باید روی حل و فصل مشکلات عدیده داخلی در ایالات متحده متمرکز شود.

مشاور پوتین این مسئله را شب گذشته (یکشنبه) در برنامه مستند "مسکو. کرملین. پوتین" از شبکه یک تلویزیون روسیه عنوان کرد.

اوشاکوف با یادآوری اینکه سیاستمداران آمریکایی دیگر مدت‌هاست احتمالا از بررسی دائمی تحریم‌ها علیه روسیه خسته شده باشند، افزود: «به عقیده من، آنها دیگر باید به‌جای پرداختن به این مسئله بی نتیجه، روی حل و فصل مشکلات داخلی در ایالات متحده متمرکز شوند که کم هم نیستند و نیازمند یافتن راه حل مناسب هستند.»

همه جهان از اعمال تحریم‌های بدون کنترل آمریکا خسته شده است

"الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه نیز با این دیدگاه این مقام کرملین موافقت کرده و در عین حال یادآور شد که همه جهان از تحریم‌های آمریکا که دیگر بدون هیچ کنترلی علیه کشورهای مختلفی که رهبران آن مورد رضایت واشنگتن قرار ندارند، خسته شده‌اند.

نوواک در برنامه "مسکو. کرملین. پوتین" گفت: «به نظر من، مدت‌هاست وقت آن رسیده که آنها (آمریکایی‌ها) به حل و فصل طیف وسیعی از مسائلی بپردازند که باید با تشریک مساعی حل و فصل شوند.»

این در حالی است که به عقیده برخی شرکای خارجی روسیه، اعمال تحریم‌های آمریکا مانع از توسعه روابط عادی دوجانبه با مسکو نشده، هرچند شرایط را برای این منظور پیچیده‌تر از گذشته کرده است.

پیش از این، خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از "مارکو روبیو" سناتور جمهوری خواه آمریکایی نوشت که در کنگره «نوعی خستگی» از ابتکارعمل‌ها درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو مشاهده شده و نمایندگان کنگره درباره اینکه برای تاثیرگذاری بر اقدامات روسیه، چه پیامی باید برای کرملین ارسال شود، اتفاق نظر ندارند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان