دیدبان

دادستانی مصر، مُرسی را به جاسوسی متهم کرد

دادستانی مصر، مُرسی را به جاسوسی متهم کرد

دیدبان؛ دادگاه جنایی قاهره روز یکشنبه (دیروز) بار دیگر برای رسیدگی به اتهامات «محمد مُرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر و دیگر متهمان پرونده معروف به «جاسوسی برای حماس» تشکیل جلسه داد که به استماع اظهارات نماینده دادستانی اختصاص داشت.

نماینده دادستانی در این جلسه ادعا کرد، گروه اخوان‌‌المسلمین در راستای طرح موسوم به «خاورمیانه جدید» سعی کرد طرح‌های تروریستی برای براندازی کشورهای عربی و تجزیه آنها را اجرا کند و در این راه دست به تفرقه‌افکنی بین شهروندان زد.

طبق گزارش روزنامه «الشروق» مصر، نماینده دادستانی افزود: اخوان‌المسلمین جنایت دیگری مرتکب شد که افشای اسرار کشور برای یک کشور بیگانه بود و مطابق با یک گزارش امنیتی، اعضای اخوان‌المسلمین با سپاه پاسداران ایران، حزب‌الله (لبنان) و جنبش حماس در ارتباط بوده‌اند و «محیی حامد»، «احمد عبدالعاطی»، «محمد رفاعه الطهطاوی»، «اسعد الشیخه» و دیگر اعضای این گروه اطلاعاتی را به آنها درز داده‌اند که به ضرر منافع کشور و امنیت ملی مصر است و تأثیرات منفی بر روابط قاهره با برخی کشورها داشته است.

به گفته وی، این متهمان در زمان ریاست‌جمهوری مرسی، مسئولیتی‌هایی داشته و به همین دلیل مسئول درز این اطلاعات هستند.

نماینده دادستانی همچنین ادعاهایی علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد: «برخی عناصر که با دستورات ایران فعالیت می‌کردند، رصد شده‌اند و آنها مصری‌هایی بودند که تحت پوشش حزب شیعی «التحریر» فعالیت می‌کرده‌اند و گزارش امنیتی در این باره به متهمان که در آن دوره مسئولیتی داشتند ارائه شد اما آنها هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نکردند و حتی دیدارهای آنها در تهران رصد شده است و شیوه کاری آنها از علنی بودن به سری بودن تغییر پیدا کرد و محمد مرسی رئیس‌جمهور عزل شده نیز مزدور سپاه است».

پیش از این دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم اعدام و حبس ابد مُرسی و ۱۸ نفر دیگر و نیز حبس هفت ساله محمد رفاعه الطهطاوی اسعد الشیخه در پرونده جاسوسی برای حماس را لغو و رأی به محاکمه مجدد آنها داده بود.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان