دیدبان

شورای انتقالی سودان: حزب البشیر در دوره انتقالی شرکت نخواهد کرد

شورای انتقالی سودان: حزب البشیر در دوره انتقالی شرکت نخواهد کرد

دیدبان؛ سخنگوی شورای نظامی سودان یکشنبه شب در یک نشست خبری در خارطوم گفت که «عوض بن عوف» و «کمال عبدالمعروف» به ترتیب رئیس سابق شورای نظامی انتقالی و معاون وی از ادامه خدمت نظامی معاف و بازنشسته شدند.

وی با بیان اینکه «برنامه‌های مهمی برای بازسازی دو دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور وجود دارد»، افزود: «ابوبکر مصطفی به عنوان رئیس جدید دستگاه اطلاعاتی سودان منصوب شد».

به گزارش سودان تریبون، سخنکوی شورای نظامی انتقالی سودان گفت که «اگر می‌خواستیم به زور و خشونت روی بیاوریم، به سمت تغییر حرکت نمی‌کردیم».

وی تاکید کرد: «ارتباطات و تماس‌‌ها از دیروز با سران تعدادی از کشورها از جمله عربستان، امارات، قطر و اتیوپی آغاز شده است».

سخنگوی شورای نظامی سودان با تاکید بر «بازداشت تعدادی از مسئولان رژیم سابق که در فساد نقش داشتند»، افزود: «دو سفیر سودان در ژنو و واشنگتن برکنار شدند و همه افسران و نیروهای پلیس سودانی که در جریان تظاهرات بازداشت شده بودند، آزاد می‌شوند».

وی با بیان اینکه «بازداشت شخصیت‌های وابسته به حکومت عمر البشیر ادامه خواهد داشت»، گفت: «عوض بن عوف وزیر دفاع سودان و رئیس قبلی شورای نظامی و کمال عبدالمعروف معاون وی بازنشست شدند».

سخنگوی شورای نظامی گفت که «حزب عمر البشیر رئیس‌جمهور برکنار شده سودان در دوره انتقالی شرکت نخواهد کرد».

عمر البشیر رئیس جمهور سودان که سه دهه بر کشور حکومت می‌کرد، روز پنجشنبه (۱۱ آوریل) به دست ارتش از مقام خود برکنار شد.

ابتدا سرهنگ عوض بن عوف وزیر دفاع سودان، ریاست شورای انتقالی را به دست گرفت، اما او تنها یک روز بعد کرسی خود را به عبدالفتاح برهان واگذار کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان