دیدبان

دست درازی به بستر محیط‌زیست و رودخانه‌؛ مهم‌ترین علت سیل اخیر

دست درازی به بستر محیط‌زیست و رودخانه‌؛ مهم‌ترین علت سیل اخیر

دیدبان؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال جدید رویداد‌های داخلی و خارجی زیادی را شاهد بودیم و سال پر حادثه‌ای را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بارش‌های بی سابقه در فروردین امسال به حدی بود که در همین یک ماه به اندازه کل بارش‌های سال ۹۶ شاهد بارش رحمت الهی بودیم که این بارش‌ها در مناطقی از کشور موجب سیل شد، لذا ضمن همدردی با استان‌های سیل زده اعلام می‌کنیم با تمام قدرت و ظرفیت برای استان‌های سیل زده آماده هستیم.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه هوشیاری و پیش بینی‌های صورت گرفته در شهر تهران سبب شد تا در پایتخت تنها شاهد آبگرفتگی‌های مختصر باشیم و با تلاش مجدانه در مناطقی مانند وردآورد که امکان سیل وجود داشت، از این اتفاق و خسارت‌های احتمالی آن جلوگیری و خطرات آن رفع شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز شورای شهر تهران لایحه دو فوریتی تقویت کمک‌ها به استان‌های سیل زده خوزستان، لرستان و خراسان شمالی را در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار می‌دهد.

هاشمی ادامه داد: صیانت از محیط زیست و بستر رودخانه از مواردی است که به آن اهمیت داده نشده و متخلفان آن تحت پیگرد قرار نگرفته اند و مهم‌ترین علت سیل اخیر دست درازی به بستر محیط‌زیست و رودخانه بوده است.

رئیس شورای شهر تهران ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا نسبت به دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی، گفت: این تهدید دولت آمریکا یک شمشیر دولبه است که فعالیت آمریکا را در خاورمیانه تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این اقدام تحت تأثیر مثلث عبری، عربی و آمریکایی است که می‌خواهند جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند، اما این اقدام موجب وحدت همه جانبه افراد و سازمان‌ها در کشور باشیم.

هاشمی در پایان گفت: بهترین نیاز کشور در مقابله با تهدید‌های خارجی هوشیاری و اقتدار عملیاتی است که در دام این اتفاقات قرار نگیریم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان