دیدبان

میزان تلفات سیل امسال 76 نفر در کل کشور بود

میزان تلفات سیل امسال 76 نفر در کل کشور بود

دیدبان؛ انوشیروان بندپی استاندار تهران در برنامه زنده‌باد زندگی شبکه دوم سیما اظهار کرد: تغییرات اقلیمی در دنیا باعث بروز سیلاب شده و در ایران نیز شاهد آن هستیم.پس از بروز سیل در استان گلستان به این منطقه نیز ورود کردیم و عملکرد موفقی داشتیم.

وی افزود: هفدهم فروردین ماه، وزیر کشور با توجه به وضعیت استان خوزستان، استان تهران را به عنوان معین این استان تعیین کرد. استاندار خوزستان به درستی از ظرفیت جوانان بومی برای مقابله با سیلاب در این منطقه استفاده کرد. میزان تلفات سیل امسال بنا بر اعلام پزشکی قانونی، ۷۶ نفر در کل کشور و ۵ نفر در استان خوزستان بوده است.

استاندار تهران تصریح کرد: استاندار خوزستان در ایام سیلاب این منطقه بسیار پرتلاش ظاهر شد.همچنین پس از دستور وزیر کشور، تیم تخصصی مدیریت بحران استان تهران با حضور همه دستگاه‌های ستاد به محوریت معاون  هماهنگی امور عمرانی راهی منطقه شد.

وی افزود:‌ در بحران اخیر، انسجام و وحدت مردم را شاهد بودیم و ای پدیده بی‌نظیر بوده است. همچنین در تدبیر ظرفیت‌سدهای اطراف استان تهران اشراف لازم را داریم و بخشی از آب پشت سدها نیز به فراخور ورودی آب تعادل بخشی می‌شود.

بندپی اظهار کرد:‌ در بخش‌هایی از تهران بین ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر نشست زمین داریم که باید نسبت به این تهدید حساسیت لازم را داشته باشیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان