دیدبان

دستور مادورو برای گسترش نیروهای شبه نظامی حامی دولت

دستور مادورو برای گسترش نیروهای شبه نظامی حامی دولت

دیدبان؛ نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در حالی دستور داده است تا تعداد نیروهای شبه نظامی وفادار به دولت حدود یک میلیون نفر دیگر افزایش پیدا کند که خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا به ایالت زولیا در غرب این کشور سفر کرده است، ایالتی که با قطع گسترده و سراسری برق روبرو شده است.

گوایدو بارها از ارتش خواسته است تا مادورو را از قدرت برکنار کند. ونزوئلا طی ماه های گذشته با بحران های شدید اقتصادی و اجتماعی روبرو شده و میلیون ها نفر از مردم این کشور مجبور به مهاجرت و ترک آن شده‌اند.

قطع مکرر برق طی یک ماه اخیر به معضل بزرگی برای ونزوئلا تبدیل شده است. نیروهای شبه نظامی ونزوئلا در سال 2008 میلادی توسط هوگو چاوز رئیس جمهور فقید این کشور تشکیل شد تا به عنوان مکملی برای ارتش ونزوئلا فعالیت کند.

مادورو تاکید کرده است که قصد دارد تعداد نیروهای شبه نظامی وفادار به دولت را تا پایان امسال به 3 میلیون نفر افزایش دهد. این رقم هم اکنون حدود 2 میلیون نفر است.

کمبود مواد غذایی و دارو موجب شده است تا بیش از 3 میلیون نفر از شهروندان ونزوئلا طی سال های اخیر این کشور را ترک کنند.

ایالات متحده، کشورهای آمریکای لاتین و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور رسمیت شناخته اند و از نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا خواسته اند تا انتخابات زودرس ریاست جمهوری را برگزار کند. مادورو تاکنون حاضر به تسلیم در برابر این درخواستها نشده است. مادورو از حمایت روسیه و چین نیز برخوردار است. کوبا و ایران نیز از رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان