دیدبان

وزیر دارایی انگلیس: پارلمان احتمالا همه پرسی جدید برگزیت را مد نظر قرار می‌دهد

وزیر دارایی انگلیس: پارلمان احتمالا همه پرسی جدید برگزیت را مد نظر قرار می‌دهد

دیدبان؛ فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس روز جمعه در اظهاراتی گفت: گرچه دولت انگلیس مخالف برگزاری هر گونه همه پرسی جدید در خصوص موضوع برگزیت است ولی به احتمال زیاد، پارلمان این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی در ادامه افزود: امیدوار هستم که پارلمان انگلیس با تصویب یک توافق تا پایان ژوئن، بن بست مربوط به برگزیت را از بین ببرد و مانع از درخواست ها برای برگزاری همه پرسی دوم برگزیت شود. هنوز شانس خوبی وجود دارد تا در مذاکرات با حزب کارگر به پیشرفت های زیادی دست پیدا کنیم.

وزیر دارایی انگلیس اظهار داشت: من همچنان امیدوار هستم که طی ماه های آینده بتوانیم به یک توافق نهایی بر سر برگزیت دست پیدا کنیم.

وی این اظهارات را در جمع خبرنگاران در شهر واشنگتن بیان کرده است، جایی که قرار است نشست های صندوق بین المللی پول برگزار شود.

وی در عین حال احتمال برگزاری همه پرسی دوم برگزیت را رد نکرد و گفت: این احتمال خیلی زیاد است که پارلمان انگلیس برگزاری همه پرسی دوم برگزیت را مورد نظر و بررسی قرار دهد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس تاکنون نتوانسته است حمایت حزب محافظه کار را برای دستیابی به توافق برگزیت جلب کند. رهبران اتحادیه اروپا به تازگی موافقت کرده اند تا خروج بریتانیا از این اتحادیه تا اکتبر امسال به تاخیر بیفتد. تعداد زیادی از نمایندگان حزب کارگر به جرمی کوربین رهبر این حزب فشار می آورند تا خواستار برگزاری همه پرسی دوم برگزیت شود.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان