دیدبان

زنگنه: در موضوع انتقال آب به هورها در کنار مردم هستیم

زنگنه: در موضوع انتقال آب به هورها در کنار مردم هستیم

دیدبان؛ بیژن زنگنه وزیر نفت دیروز پس از نشست با جمعی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت نفت که در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان فعال هستند، در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست نمایندگان به اقتضای مسئولیت‌هایی که به‌طور قانونی عهده‌دار هستند، مشکلات و درخواست‌های خود را از صنعت نفت مطرح کردند.

وی درباره تصمیم‌هایی که در این نشست گرفته شد، افزود: ما این قول را دادیم که کماکان همه امکانات صنعت نفت با اولویت کمک به مناطق سیل‌زده استان خوزستان بسیج باشند. البته از آنجا که ما در همه مناطق ماشین‌آلات ملکی نداریم با تأمین منابع مالی برای مناطق نفت‌خیز این امکان را فراهم می‌کنیم که به تعدادی که لازم است تجهیزات سنگین برای ساخت سیل‌بند و محصور کردن روستاها و مناطق مورد نظر ستاد مدیریت بحران، اجاره شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه در موضوع انتقال آب به هورها ما در کنار مردم هستیم، ادامه داد: ما در جهت خواست و اراده مردم و آنچه که ستاد مدیریت بحران تصمیم می‌گیرد، عمل خواهیم کرد.

زنگنه در زمینه اقدام‌های صنعت نفت پس از فروکش کردن سیل نیز اظهار کرد: قرار بر این شد که ما نحوه بازسازی مناطق را پس از سیل بررسی کنیم، به طوری که یکی از مسئولیت‌هایی که من به دوستان دادم، دنبال کردن تأمین خسارت‌های مردم با اولویت و در  اسرع وقت است که نظر دولت و رئیس جمهوری نیز بر همین اساس است؛ باز هم بر این نکته تأکید می‌کنم که هرچه زودتر خسارت مردم سیل‌زده در دوران بازسازی تأمین شود، البته امور زیربنایی مانند بازسازی جاده‌ها، لوله ها و ... که آسیب دیده نیز باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای صنعت نفت برای کمک به دوستان برای انجام امور مردم سیل‌زده از تهران در این منطقه مستقر شده‌اند، تصریح کرد: ما مجموعه کارهای کمک به مهار سیل و سیل‌زدگان را در این دوره و به‌ویژه در دوران پس از فروکش کردن سیل برنامه‌ریزی می‌کنیم.

به گفته وزیر نفت، دوستان در این نشست نظرشان این بود که منطقه‌ای هم در غرب کارون ایجاد شود که این موضوع باید به دولت منتقل و مراحل قانونی آن انجام شود.

زنگنه درباره تأثیر سیل اخیر در تولید نفت ایران گفت: صرف نظر از اینکه در این دوران مقدار تولید نفت کم شود یا نشود، مدیران صنعت نفت به محض احساس خطر از طریق خط لوله و یا تأسیسات نفتی، مسئله زیست محیطی را در خوزستان اولویت خودشان بدانند و اصل را بر این بگذارند که خطری متوجه محیط زیست نشود. به همین دلیل ما بعضی از خطوط لوله را از نفت خالی کرده‌ایم و آب داخل آنها وارد کردیم که اگر آسیبی دیدند، لوله آسیب ببیند و محیط زیست آسیب نبیند.

وی افزود: اصل ما این است که آسیبی به محیط زیست نرسد، همانطور که در زمینه‌های دیگر ما بر این اصل استوار هستیم که هیچگاه برای حفظ تأسیسات نفتی سبب خسارت به جان و مال مردم نشویم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان