دیدبان

پلوسی: سیاست ضدمهاجرتی اخیر ترامپ یک ایده بی‌ارزش در عرصه ریاست جمهوری است

پلوسی: سیاست ضدمهاجرتی اخیر ترامپ یک ایده بی‌ارزش در عرصه ریاست جمهوری است

دیدبان؛ نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) از سیاست ضدمهاجرتی اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شدت انتقاد کرد و آن را یک ایده بی‌ارزش برای ریاست جمهوری توصیف کرد. وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: من چیزی درباره آن (سیاست مهاجرتی ترامپ) نمی‌دانم، اما این یک ایده بی‌ارزش دیگر در عرصه ریاست جمهوری آمریکاست و اقدامی غیرمتمدن در مقایسه با چالش‌هایی است که ما به عنوان یک کشور با آن‌ها مواجه هستیم؛ کشوری که از مهاجران تشکیل شده است.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حساب توییتر خود اعلام کرد قصد دارد مهاجران را در برخی شهر‌ها و مناطق خاص اسکان دهد. وی در این خصوص نوشت: به این دلیل که دموکرات‌ها تمایلی ندارند قوانین مهاجرتی بسیار خطرناک ما را تغییر دهند، ما هم همانطور که در گزارش‌ها آمده است به شدت در حال بررسی گزینه انتقال مهاجران غیرقانونی به شهر‌هایی خاص هستیم؛ بنابراین طیف چپ تندرو که همواره به دنبال بازگذاشتن مرز‌های آمریکا و سیاست آغوش باز است، احتمالا از این طرح بسیار خوشحال خواهد شد.

شهرداران شهر‌های مختلف آمریکا به سرعت به این اظهارنظر ترامپ واکنش نشان دادند. جیم کنی، شهردار فیلادلفیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیلادلفیا آماده است از این مهاجران که ما دهه‌هاست آن‌ها را در جوامع خود جذب کرده‌ایم، استقبال کند.» اریک گارستی، شهردار لس آنجلس در توئیتی در روز پنجشنبه نوشت: «این مردم (مهاجران) مهره‌های سرباز (در بازی شطرنج) نیستند.»

دونالد ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها وعده داده بود که برای جلوگیری از هجوم مهاجران یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث خواهد شد. وی چندی پیش هم تهدید کرد اگر مجبور شود، مرز مکزیک را به کلی خواهد بست.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان