دیدبان

انتقاد شدید دموکرات‌ها از ترامپ به خاطر تشدید بحران مرزی

انتقاد شدید دموکرات‌ها از ترامپ به خاطر تشدید بحران مرزی

دیدبان؛ دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را متهم می کنند که شرایط بحرانی در مرز جنوبی ایالات متحده را تشدید کرده است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا بر این باورند که ترامپ از منابع مالی در دسترس خود برای کمک به حل و فصل بحران مهاجرت غیرقانونی استفاده نکرده و با اتخاذ تدابیر سرکوب گرایانه، در واقع موجب تشدید بحران در مناطق مرزی شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: اصلاحات مورد حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای قوانین مهاجرت، همچنان مهمترین راهکار به شمار می رود. در واقع این مساله اجتناب ناپذیر است.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا نیز خواستار مذاکره دو حزب درباره مساله مهاجر شده است ولی وی تمرکز اصلی خود را بر روی تشدید قوانین پناهندگی آمریکا معطوف کرده است، اقدامی که احتمالا با مخالفت دموکرات ها روبرو خواهد شد.

در حالی که دموکرات ها اکثریت سنا را در اختیار دارند، ولی تاکنون هیچ طرح جامعی را درباره مهاجرت ارائه نکرده اند. دموکرات ها ماه گذشته قانونی را پیشنهاد دادند که بر اساس آن زمینه لازم برای اعطای شهروندی به بیش از 2 میلیون مهاجر غیرقانونی که در زمان کودکی به ایالات متحده آمده اند، هموار شود.

طرح دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به مهاجران از کشورهایی که درگیر منازعات داخلی یا بلایای طبیعی شده اند نیز کمک خواهد کرد.

افسران آمریکایی در ماه مارس بیش از 103 هزار نفر در مرز مکزیک را بازداشت کرده یا مانع از ورود آنها به ایالات متحده شده اند که این رقم نسبت به ماه قبل از آن 35 درصد رشد نشان می دهد. البته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

ترامپ تهدید کرده است که مرز مکزیک را مسدود خواهد کرد. ترامپ گفته است که ظرفیت آمریکا برای پذیرش مهاجران خارجی تکمیل شده است. ترامپ خواستار احداث دیوار مرزی شده است ولی این مساله تاکنون با مخالفت کنگره روبرو شده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان