دیدبان

مردم کشمیر انتخابات هند را تحریم کردند

مردم کشمیر انتخابات هند را تحریم کردند

دیدبان؛ مردم کشمیر اعلام کردند حضور در انتخابات را تحریم کرده و به هیچ یک از نمایندگان دولت هند رأی نمی‌دهند.

«سید علی گیلانی»، «میر واعظ عمر فاروق» و «یاسین ملک» رهبران آزادی‌خواه کشمیر از مردم خواستند در انتخابات شرکت نکنند تا تکلیف افراد بی‌گناه که توسط نیروهای امنیتی هند دستگیر شده‌اند، مشخص شود.

گفتنی است در هند ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند که از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود. رأی‌گیری برای انتخاب نمایندگان مجلس در هند طی هفت مرحله و نزدیک به شش هفته طول خواهد کشید. انتخابات هند در هفت مرحله برای تعیین ۵۴۳ کرسی برگزار می‌شود.

رهبران آزادی‌خواه کشمیر به شدت سرکوب مردم توسط ارتش هند را محکوم و خواهان آزادی زندانیان از زندان مرکزی «سرینگر» مرکز کشمیر شدند.

به گفته رهبران کشمیری بسته شدن مسیرهای اصلی در منطقه و ایجاد ممانعت برای کسب و کار مردم توسط نیروهای امنینت یکی دیگر از دلایل تحریم انتخابات هند است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «راهول گاندی» رئیس کنگره هند اعلام کرد در صورتی که حزب وی پیروز انتخابات شود نیروهای نظامی در کشمیر را به نصف کاهش می‌دهد. در حال حاضر حزب «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به شدت از جانب اپوزیسیون تحت فشار است و کوبیدن بر طبل جنگ با پاکستان نتیجه معکوس داده است. بیشتر کارشناسان بر این باورند که حزب مودی در انتخابات شکست خواهد خورد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان