دیدبان

نیروی دریایی آمریکا: رویکردمان درباره سپاه در خلیج فارس تغییر نکرده است

نیروی دریایی آمریکا: رویکردمان درباره سپاه در خلیج فارس تغییر نکرده است

دیدبان؛ دریاسالار «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد با وجود اقدام تازه دولت ترامپ علیه ایران، نیروی دریایی آمریکا دستوری مبنی بر تغییر رویکرد در قبال سپاه پاسداران دریافت نکرده ایم و به سیاق گذشته به عملیات‌های خود در خلیج فارس ادامه می دهیم.

وی افزود: «نیروی دریایی ایالات متحده عملیات‌های خود را تغییر نداده و به عملیات در هرکجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد. ما به همکاری با شرکای خود برای اطمینان از آزادی تردد و آزادی جریان تجاری در آبراه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهیم».

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در اقدامی بی‌سابقه و خلاف قوانین بین‌الملل نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا قرار داد. بسیاری از کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند این تصمیم می‌تواند به تشدید تنش در منطقه از جمله میان نیروی دریایی دو کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز منجر شود.

در پی تصمیم تازه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی امنیت ملی ایران مقر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. این مقر فرماندهی در حمایت از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه و عراق نقش مهمی ایفا کرده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان