دیدبان

پمپئو: منافع آمریکا در گفت‌وگوهای صلح افغانستان حفظ می‌شود

پمپئو: منافع آمریکا در گفت‌وگوهای صلح افغانستان حفظ می‌شود

دیدبان؛ پس از انتقاد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت خارجه این کشور به دلیل عدم شفافیت در روند مذاکرات صلح افغانستان «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا برای پاسخگویی در این باره با شماری از سناتورهای آمریکایی دیدار کرد.

پمپئوخطاب به نمایندگان سنای آمریکا تصریح کرد: می‌خواهیم اطمینان بدست آوریم که در این روند منافع آمریکا در فعالیت‌های ضد تروریستی نیز حفظ شود.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز درباره روند صلح این کشور به «آسوشیتدپرس» گفت: خواستار گفت‌وگو و سازش با طالبان است اما در عین حال نیز باید دستاوردهای مردم در این سال‌ها حفظ شود.

وی افزود که در صورت آتش‌بس طالبان نیز می‌توانند در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت کنند. با این حال انتخابات باید در زمان معین شده آن و بدون تاخیر برگزار شود.

اخیرا نیز کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از پمپئو به دلیل عدم شفافیت فعالیت‌های «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خواستار دسترسی به جزئیات این روند شده بود.

اعضای کمیته در این نامه تاکید کرده بودند: کمیته حق دسترسی به چنین اطلاعاتی را دارد و ما آماده‌ایم تا از هر وسیله‌ای استفاده کنیم تا براساس قانون اساسی قادر به انجام مسئولیت نظارتی خود باشیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان