دیدبان

کشف سرشبکه و توقیف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در تنگه هرمز

کشف سرشبکه و توقیف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در تنگه هرمز

دیدبان؛  دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، از توقیف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در تنگه هرمز و شناسایی یکی از سرشبکه‌های اصلی قاچاق سوخت توسط رزمندگان این نیرو خبر داد و گفت: طی این عملیات غافلگیرانه و موفق که در پی سلسه اقدامات اطلاعاتی دقیق و هوشمندانه صورت گرفت، از یک کشتی 10 هزار تُنی، بیش از 12 میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف گردید.

وی افزود: در همین رابطه 21 نفر از ملیت‌های گوناگون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دستگیر شدند که پس از  انجام بازجویی‌های اولیه، این محموله به همراه قاچاقچیان دستگیر شده، برای طی مراحل قانونی و قضایی به مقامات مسئول تحویل داده شد.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این محموله بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاقی است که تاکنون در خلیج فارس و تنگه هرمز شناسایی و توقیف شده است، گفت: این کشتی 131 متری قاچاق سوخت، از کلاس شناورهای سنگین نفتکش به شمار می‌آید و با توقیف این محموله، یکی از باندهای اصلی و سرشبکه‌های قاچاق سوخت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز متلاشی و ضربه سنگینی به یک شبکه اصلی قاچاق سوخت در استان هرمزگان وارد آمد. 

دریادار تنگسیری تصریح کرد: این مأموریت براساس راهبرد مبارزه با قاچاق و پیرو ابلاغ مأموریت از سوی فرماندهی کل سپاه صورت گرفته و به یاری خداوند با قدرت و قاطعیت ادامه دارد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان