دیدبان

ارائه طرح تحریم ترکیه به اتهام بازداشت شهروندان آمریکایی

ارائه طرح تحریم ترکیه به اتهام بازداشت شهروندان آمریکایی

دیدبان؛ «راجر ویکر» سناتور جمهوری‌خواه و «بن کاردین» سناتور دموکرات آمریکایی با ارائه یک طرح فراحزبی به کنگره این کشور به دنبال اعمال تحریم علیه ترکیه به اتهام بازداشت شهروندان آمریکایی و یکی از کارکنان محلی کنسولگری واشنگتن در ترکیه هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بنا بر طرح ارائه شده توسط این دو سناتور آمریکایی، این دو قانونگذار مدعی هستند که مقام‌های ترکیه مسئول بازداشت و زندانی کردن شهروندان آمریکایی و یک کارمند محلی ترکیه‌ای کنسولگری واشنگتن در ترکیه هستند و به همین دلیل باید علیه ترکیه تحریم‌هایی اعمال شود.

سناتور ویکر و کاردین، از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند که به دولت ترکیه در زمینه بازداشت‌های سیاسی در این کشور و احترام گذاشتن به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی فشار بیاورد.

بن کاردین در بیانیه‌ای درباره این طرح اعلام کرد: «زندانی کردن آمریکایی‌ها و شهروندان ترکیه‌ای کارمند ایالات متحده توسط حکومت ترکیه، نقض آشکار حقوق بشر است. طرح ما این موضوع را به روشنی بیان می‌کند که آمریکا کله‌شقی‌های ترکیه در این زمینه را تحمل نخواهد کرد».

ارائه طرح در باره اعمال تحریم علیه ترکیه در حالی صورت گرفته که تنش‌ها بین واشنگتن و آنکارا در مسائلی از قبیل خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه همچنان ادامه دارد و آمریکایی‌ها به ترکیه درباره احتمال تحریم و توقف فروش جنگنده‌های اف ۳۵ هشدار داده‌اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان