دیدبان

چین و اتحادیه اروپا بر پایبندی ایران به برجام تاکید کردند

چین و اتحادیه اروپا بر پایبندی ایران به برجام تاکید کردند

دیدبان؛ اتحادیه اروپا و چین بر پایبندی به توافق هسته ای با ایران (برجام) تاکید کردند. بنابر گزارش شبکه خبری شینهوا، اتحادیه اروپا و چین بعد از نشست مشترکی که دیروز سه شنبه در بروکسل برگزار کردند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که همچنان به تداوم اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستند. در این بیانیه مشترک همچنین به حمایت از منافع اقتصادی ناشی از برجام برای ایران هم تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است که دو طرف، برجام را عاملی کلیدی در ساختار جهانی منع گسترش (تسلیحات هسته ای) و دستاورد ویژه دیپلماتیک که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تائید کرده است، می دانند. همچنین اتحادیه اروپا و چین، اهمیت مدرنیزه کردن  تاسیسات اراک و نیاز به ادامه تلاش‌های مشترک در این راستا را خواستار شدند. هر دو طرف از چهاردهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای استقبال کردند.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمام گزارش‌های خود بعد از اجرایی شدن برجام، پایبندی کامل ایران به این توافق را تایید کرده است. با این حال، در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی و آمریکا به صراحت از لزوم فشار به آژانس صحبت کرده‌اند.

در این بیانیه به  شرایط ونزوئلا هم اشاره شده و آمده است که چین و اتحادیه اروپا به دقت شرایط ونزوئلا را زیرنظر دارند و می خواهند با دیگر طرف‌ها در زمینه مسایل سیاسی، امور صلح آمیز و راهکار دموکراتیک که مردم ونزوئلا درباره آن تصمیم گرفته‌اند همکاری داشته باشد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان