دیدبان

اردوغان: درباره اس ۴۰۰ همه چیز نهایی شده است

اردوغان: درباره اس ۴۰۰ همه چیز نهایی شده است

دیدبان؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست مشترک رسانه‌ای با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مسکو با اشاره به تقویت روزافزون روابط میان دو کشور گفت: ما مصمم هستیم با روسیه براساس اصول درک متقابل، عناصر تروریستی در سوریه را که امنیت ملی کشورمان را هدف قرار می‌دهند ریشه‌کن کنیم.

وی در این زمینه اظهار داشت: در خصوص مسائل منطقه‌ای و سوریه و مسائل سیاسی به ویژه موضوع ادلب به تبادل نظر پرداخته و تصمیم آمریکا برای خروج از منطقه را بررسی کردیم. اقدامات مشترک را بررسی کردیم. می‌خواهم تصمیم قاطع خود برای پاکسازی سوریه از تروریست‌ها را بیان کنم. عدم چشم‌پوشی بر شکل‌گیری تهدید علیه تمامیت ارضی سوریه و امنیت کشورمان در شمال سوریه را اعلام کردیم. ی.پ.گ و پ.ک.ک تهدیدی مشابه داعش هستند. باید این گروه‌های تروریستی پاکسازی شوند.

اردوغان همکاری ترکیه و روسیه را برای حفظ تمامیت ارضی سوریه ضروری دانسته و گفت: بار دیگر بر عدم چشم‌پوشی بر شکل‌گیری تهدید علیه تمامیت ارضی سوریه و امنیت کشورمان در شمال سوریه را اعلام کردیم.

او در رابطه با موضوع خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه اظهار داشت: نقشه‌ راه خود در خصوص اس-400 را مشخص، گام‌هایمان برداشته و همه چیز تمام شده است. بعد از این مرحله کسانی که خواستار صرف نظر کردن ما هستند گویی ما را نمی‌شناسند.

رئیس‌جمهور ترکیه در پایان افزود: پروژه خط لوله «جریان ترک» تا پایان سال پیش‌رو به اتمام خواهد رسید.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان