دیدبان

اختصاص ۵۶ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده

اختصاص ۵۶ میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده

دیدبان؛ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری رونمایی از برنامه رونق تولید ملی و اصلاح ساختار بودجه در سال ۹۸ در محل این سازمان اظهار داشت: شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری در سال جدید مطرح شد تا همه دستگاه ها خود را با آن تنظیم کنند، سازمان برنامه و بودجه به عنوان مخاطب اصلی ابلاغیه و تبیین این راهبرد این سازمان تلقی می‌شود و متناسب با اقدامات سال ۹۷ قبل از آن برنامه انجام شد و اکنون برنامه رونق تولید ملی را رونمایی می‌کنیم تا دستگاه‌های اجرایی موظف باشند، با اجرای آن به اهداف دست پیدا کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به موضوع اصلاح ساختار تولید اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد، سند مربوط به آن بود که چرا برنامه را برای بیشتر از یکسال ببینیم و با یک نوع توزیع منابع بین سال‌ها عمل کنیم که حادثه پیش بینی نشده‌ای پیش رویمان باشد، بنابر این بودجه کشور در سال گذشته را متناسب با مطالبات رهبری بازبینی کردیم.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه بلافاصله 56 میلیارد تومان تنخواه به استان‌های سیل زده اختصاص داد. 100 میلیارد تومان تنخواه هم به ستاد مدیریت بحران کشور دادیم. 442 میلیارد تومان که نیمی از آن تخصیص داده شد، هم برای جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی دادیم.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن هم موظف شد فعالیت خود در استان های سیل زده  را شروع کند. البته در بعضی استان ها سیل تمام نشده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان