دیدبان

دهقانی: سپاه همانند خار در چشم آمریکا است

دهقانی: سپاه همانند خار در چشم آمریکا است

دیدبان؛ کمال دهقانی فیروزآبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) پارلمان، اظهارد اشت: دخالت آمریکا در ایران تاریخ طولانی دارد و همواره آمریکا در فعالیت‌های ایران دخالت کرده و پس از گذشت زمان به این دخالت‌ها اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه کینه آمریکایی‌ها از ایران از زمان پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی شکل گرفته است، گفت: این کینه به این دلیل بوده که شعار جمهوری اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و امام خمینی (ره) شعار اصلی انقلاب را مقابله با سلطه آمریکا و دیکتاتوری و همچنین استقلال قرار دادند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با تاکید بر اینکه کینه آمریکا از سپاه از زمان جنگ تحمیلی تمام عیار ۸ ساله علیه ایران آغاز شده است، ادامه داد: آمریکا ۲۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در امور ایران دخالت و با کودتا حکومت مصدق را سرنگون کرد و در زمان جنگ تحمیلی به صدام کمک کرد و سپس این فرد را از بین برد.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ایران در ابتدای پیروزی انقلاب با یک موجود وحشی به نام «صدام» رو به رو شد و با آن مقابله کرد در حالی که آمریکا و حکومت‌های مرتجع منطقه همانند عربستان و کویت از حکومت صدام حمایت کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایتخت آمریکا در اسرائیل بوده و آمریکایی‌ها ابزاری در دست نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هستند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها شعار لیبرال دموکراسی را سر داده و عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند اما قطعنامه‌های خود را نقض می‌کنند اما ایران در برابر اقدامات آمریکایی‌ها مسیر عقلانیت را پیش گرفته و از این مقاومت سربلند و سرافراز بیرون می‌آید.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب تروریست‌ها را در غرب و شرق کشور ایجاد کردند که از دل آن القاعده به وجود آمد، افزود: در واقع آمریکایی‌ها با این اقدام مار در آستین پرورش می‌دادند که حادثه ۱۱ سپتامبر و منفجر کردن برج‌های دوقلو از جمله اقدامات این گروه‌های دست پرورده آمریکا بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در زمان هدف قرار گرفتن حکومت قانونی سوریه توسط داعش آمریکایی‌ها و اطرافیانش از داعش حمایت کردند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر سوریه منطق درستی را پیش برد و رهبری از تمامیت ارضی سوریه و حکومت قانونی آن حمایت کرده و نیروهای قدس و مسلح به یاری سوری‌ها رفته و از حکومت قانونی این کشور حمایت کردند که آمریکا در این مورد نیز آرام آرام متوجه اشتباه خود در حمایت از داعش شد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه آمریکا از سپاه شکست‌های زیادی خورده و سپاه همانند خار در چشم این کشور است، افزود: آمریکا همیشه مسیر غلط را رفته و ایران راه درست را طی کرده است.

وی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، خروج از برجام و سایر معاهدات بین المللی و متصل کردن بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی از اشتباهات خطرناک آمریکا است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان