دیدبان

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیری در لیبی شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیری در لیبی شد

دیدبان؛ روز گذشته (دوشنبه) پس از آنکه نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی که تحت هدایت خلیفه حفتر هستند ادعا کردند به فرودگاهی در طرابلس که تنها فرودگاه فعال این شهر است حمله هوایی کرده‌اند، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیری در این کشور آفریقایی شد.

در ساعات پایانی روز گذشته سخنگوی سازمان ملل گفت: «گوترش خواستار توقف فوری همه عملیات‌ نظامی در لیبی است تا از تشدید وضعیت و ایجاد مناقشه همه جانبه جلوگیری شود».

این سخنگو در ادامه افزود: «او (دبیرکل سازمان ملل) به شدت تشدید درگیری نظامی و جنگ در طرابلس و اطراف آن را محکوم می‌کند، از جمله حمله هوایی ارتش ملی لیبی به فرودگاه میتیگا».

بنابر اعلام سازمان ملل، پس از آنکه نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر برخلاف انتظار همگان هفته گذشته حملاتی را به طرابلس انجام داد، ده‌ها تن از مردم لیبی در نتیجه این حملات کشته شدند.

از سال ۲۰۱۱ که معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، کشته شد این کشور نفت خیز آفریقایی شاهد درگیری‌های خونین میان تعدادی از گرو‌ه‌های مسلح بوده و دولت واحدی در آن تشکیل نشده است. دولت وفاق ملی که از حمایت سازمان ملل برخوردار است اداره پایتخت این کشور (طرابلس) را برعهده دارد؛ اما دولت موازی با آن که اداره شرق لیبی را برعهده دارد و توسط خلیفه حفتر هدایت می‌شود آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان