دیدبان

تأکید بر توافق «الحدیده» در دیدار جدید فرستاده سازمان ملل با رهبر انصارالله

تأکید بر توافق «الحدیده» در دیدار جدید فرستاده سازمان ملل با رهبر انصارالله

دیدبان؛ «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن که وارد صنعا شده با «عبد الملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله دیدار کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت «انصارالله»، در این دیدار درباره توافق «الحدیده» و «ضرورت تسریع در اجرایی شدن آن» به دور از موانعی که ائتلاف سعودی به وجود می‌آورد، تأکید شد.

رهبر انصارالله تأکید کرد، ادامه «وخامت شدید وضعیت انسانی» به دلیل محاصره ظالمانه، اقدامات خودسرانه علیه اقتصاد، تجارت و آزادی تحرکات و توقیف کشتی‌های نفتی، وضعیت فاجعه‌بار انسانی را به عنوان «مجازات جمعی» که همه شهروندان را شامل می‌شود، افزایش می‌دهد.

عبدالملک الحوثی ادامه داد: «شانه‌خالی کردن سازمان ملل از نقش سازنده خود در کم کردن از این قید و بندها به ادامه آن کمک می‌کند که از جمله بارزترین آنها (قید و بندها) بستن فرودگاه صنعا، انتشار بیماری‌ها و توقف پرونده اسراست».

رهبر انصارالله به «ربوده شدن زنان» توسط نیروهای ائتلاف سعودی در «مناطق اشغال شده» و افزایش موارد آن و عدم محکوم شدن این اقدام از طرف سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن نیز پرداخت و گفت؛ هدف قرار دادن جنایتکارانه کودکان و زنان ادامه دارد و سکوت مطلق در قبال این جنایت‌ها به ادامه آن کمک می‌کند.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018)  وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان