دیدبان

روحانی: اقدام آمریکا علیه سپاه ناشی از کینه آنهاست

روحانی: اقدام آمریکا علیه سپاه ناشی از کینه آنهاست

دیدبان؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم جشن هسته‌ای که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با اشاره به فلسفه شکل‌گیری سپاه پاسداران گفت: دشمنان پس از پیروی انقلاب انواع توطئه‌ها را علیه ملت ایران طراحی کردند و یکی از آن توطئه‌ها توسعه گروهک‌های تروریستی بود تا ایران به دورانی برگردد که زیر سلطه آمریکا بود،‌ ما نیاز به یک نیروی مومن، ایثارگر و فداکاری که در برابر تروریست‌ها بایستد و مقابله کند و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد داشتیم و در راس این حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: آن روزی که در خانه‌های تیمی در تهران و دیگر شهرها گروهک‌های منافق و چپ انسان‌های بیگناه را ترور می‌کردند چه کسانی بودند که از مردم دفاع می‌کردند و تروریست‌ها را منهدم می‌کردند و در راس این جمع باز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ پس انتظار دارید سپاه پاسداران مورد غضب و کینه آمریکا و اسرائیل نباشد،‌ آنها در طول 40 سال تمام توطئه‌های مختلفی را علیه ملت ایران و سپاه به کار گرفتند. سپاه پاسداران همواره در این مقاومت و ایستادگی پرچمدار بزرگ بود. امروز استکبار جهانی و آمریکا کینه و عداوت و شکست‌های خود را می‌خواهد از طریق تروریستی نام دادن گروهی که همواره بزرگترین هدفش و آرمان و عملش مبارزه با تروریست بوده است، بگیرد. هیچکس در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که بالاتر از ملت ایران قربانی تروریسم بوده است.

روحانی با طرح ین سوال که چه کسانی امروز از داعش به عنوان ابزار استفاده می‌کنند،‌ گفت:‌ هنوز هم آمریکا حاضر نیست علیه داعش بجنگد و به سران آنها پناه می‌دهد،  شما امروز مدعی شدید علیه تروریسم نظر بدهید و نهادهای انقلابی جهان را به عنوان تروریست معرفی کنید! شما در راس تروریسم عالم هستید و همه کار کردید. کدام نیرویی بود که هواپیمای مسافربری ما را در سال 1367 در آب‌های خلیج فارس سرنگون کرد. شما نیروهای مداخله‌گری هستید که در منطقه علیه مردم منطقه و بیگناهان تلاش کردید. کسی از شما پذیرفت که هواپیمای ایرباسی را در اوج بود را با اف 14 اشتباه گرفتید. شما می‌خواستید ضرب شست نشان دهید که کودکان و مردم را هم می‌کشید! پیام شما پیام تروریسم در عالم است. شما امروز با ملت ایران چه می‌کنید؟ جز عمل تروریستی کار دیگری می‌کنید؟ با تحریم، امروز چکار کردید و چکار می‌کنید؟

وی گفت: فکر کردید بگویید سپاه تروریست است کسی از شما می‌پذیرد. کارهایی که شما در طول 2 سال اخیر با هیئت کم تجربه آمریکا امتحان کردید در کجایش موفق بوده‌اید؟

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان