دیدبان

آخرین رایزنی‌های ترزا می برای دستیابی به طرح تعویق مجدد برگزیت

آخرین رایزنی‌های ترزا می برای دستیابی به طرح تعویق مجدد برگزیت

دیدبان؛ "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس امروز به منظور مشاوره با "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان درباره یک راه حل بحران برگزیت به برلین سفر می کند.

به گفته "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان اساس مذاکرات بین این دو مقام آلمانی و انگلیسی درخواست ترزا می از اتحادیه اروپا برای تعویق مجدد تاریخ برگزیت است. به گفته وی وحدت اتحادیه اروپا در مسئله برگزیت برای آلمان مهم است و در این مفهوم مذاکرات با ترزا می در پیش گرفته می شود.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه هم قرار است فردا شب در کاخ ریاست جمهوری پاریس با نخست وزیر انگلیس دیدار و گفتگو کند. کاخ الیزه روز دوشنبه خبر داد که در این مذاکرات برنامه یک نشست کاری با نگاهی به نشست ویژه پیش رو در اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه برگزار می شود مطرح است.

قرار است روز چهارشنبه یک نشست ویژه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره برگزیت برگزار شود. تا آن زمان ترزا می همچنان به دنبال راه حلی برای برگزیت خواهد بود. مذاکرات دولت با رهبر مخالفان و رئیس حزب کارگر، "جرمی کوربین" درباره روند برگزیت تا به حال به هیچ توافقی نرسیده است. اگر تا روز جمعه هیچ توافقی با اتحادیه اروپا درباره تعویق مجدد تاریخ برگزیت به دست نیاید خطر وقوع سناریوی برگزیت سخت اتفاق خواهد افتاد که عواقب سختی برای اقتصاد دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در این اوضاع و احوال می خواهد با تمهیداتی عواقب برگزیت سخت برای کشاورزان را کاهش دهد.

"فیل هوگان"، کمیسر امور کشاورزی اتحادیه اروپا دیروز در سخنانی در بروکسل گفت که یک سناریوی بدون توافق مطمئنا به اختلال های قابل ملاحظه ای در برخی بازارهای کشاورزی منجر خواهد شد. کمیسیون اتحادیه اروپا از نظر قانونی موظف است که مداخله کرده و سریعا حمایت از بازارهای کشاورزی را انجام دهد. هوگان روز دوشنبه همزمان اطلاعاتی را درباره شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی به انگلیس بعد از یک خروج نامنظم از اتحادیه اروپا را ارائه داد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان