دیدبان

ادامه بمباران فرودگاه طرابلس توسط جنگنده‌های حفتر

ادامه بمباران فرودگاه طرابلس توسط جنگنده‌های حفتر

دیدبان؛ منابع خبری گزارش دادند که هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای حفتر در سه نوبت فرودگاه غیرنظامی معیتیقه را بمباران کردند.


تکذیب خروج هیأت سازمان ملل از طرابلس

هیأت سازمان ملل در لیبی امروز دوشنبه اخبار و شایعات مربوط به خروج از طرابلس را تکذیب و تأکید کرد که فعالیت این هیأت با وجود دشواری‌های زیاد ادامه دارد.

صبح امروز دوشنبه همچنین درگیری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی طرابلس واقع در منطقه قصر بن غشیر به وقوع پیوست. منابع خبری لیبی گزارش دادند که نیروهای دو طرف ارتش ملی و دولت وفاق ملی از سلاح سنگین در این درگیری‌ها استفاده می‌کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بزودی نشستی را با «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی برگزار خواهد کرد. هیأت سازمان همچنین بر ادامه تلاش خود جهت دستیابی به توافق آتش‌بس تأکید کرد. طبق این گزارش از آغاز درگیری‌ها در حومه طرابلس حدود ۲۲۰۰ نفر از مناطق درگیری فرار کرده‌اند. بر اساس این گزارش، گروهی از نیروهای مصراته خود را به محور فرودگاه طرابلس رسانده و با مشارکت نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی موسوم به «نیروهای برکان الغصب»(آتشفشان خشم) موفق شدند به محل استقرار نیروهای حفتر حمله کنند.

حمایت رئیس پارلمان طبرق از حفتر

«عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی در طبرق (شرق) که به قاهره سفر کرده است با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت که عملیات نیروهای ارتش ملی در طرابلس بر اساس قانون اساسی صورت می‌گیرد و آنها به دنبال هدف قرار دادن گروه‌های مسلح هستند.

به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، صالح افزود: باب مصالحه برای همه عناصر مسلح باز است.  عملیات ارتش ملی در طرابلس تا پاکسازی این شهر از همه گروه‌های مسلح ادامه خواهد داشت.

الأخبار: نیروهای مصری و اماراتی در عملیات «ارتش ملی لیبی» مشارکت می‌کنند

روزنامه «الأخبار» لبنان با اشاره به سفر اخیر «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی به مصر و بازدید وی به همراه «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر از پایگاه نظامی «محمد نجیب» نوشت: «هدف از این بازدید این بود که از نیروهای مصری و اماراتی که قرار است در عملیات (حفتر) شرکت کنند، اطمینان حاصل نمایند».

به نوشته این روزنامه تعدادی از خلبانان مصری و اماراتی در این پایگاه آماده انجام مأموریت خود برای انجام حملاتی در خاک لیبی در راستای حمایت از نیروهای حفتر، هستند.

سیطره ارتش ملی لیبی بر منطقه وادی‌الربیع

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از برخی منابع میدانی گزارش داد که نیروهای ارتش ملی لیبی امروز نیز منطقه وادی‌الربیع در جنوب شرقی طرابلس را تصرف کردند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان