دیدبان

سرزمینی را که با زور گرفته شده فقط با مقاومت می‌توان پس گرفت

سرزمینی را که با زور گرفته شده فقط با مقاومت می‌توان پس گرفت

دیدبان؛ «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در سخنرانی خود در برابر اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی در قطر به اقدامات آمریکا علیه قدس و جولان اشغالی پرداخت و درباره گام بعدی هشدار داد. بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، بری هشدار داد، پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم «اسرائیل» و نیز به به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر «جولان سوریه»، گام بعدی (واشنگتن) بزرگ‌تر خواهد بود.

وی افزود: «آنچه [و آن سرزمینی که] با زور یا با هدیه‌ای که (شخص هدیه دهنده) مالک آن نیست، گرفته شده تنها با وحدت و مقاومت پس گرفته می‌شود».

نبیه بری در ادامه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها مانند هدف قرار دادن زنان، کودکان، مردان و سالمندان توسط تک‌تیراندازان صهیونیست در راهپیمایی بازگشت، سیاست تخریب منازل، آواره کردن خانواده‌ها و گرفتن کارت شناسایی آنها، ادامه غصب اراضی برای شهرک‌سازی، بازداشت‌های گسترده و اقدامات علیه اسرا اشاره کرد و گفت، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی باید این اقدامات را محکوم کند.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد، این اقدامات اسرائیلی شبیه جنایت «بمباران مسجد العباسیه در جنوب لبنان در سال 1978»، دو کشتار «قانا» که اولین مورد آن را توپخانه‌ رژیم صهیونیستی در 2006 انجام داد و دومین مورد آن را هم جنگنده‌های این رژیم در سال 2006 مرتکب شدند، است.

صدو چهلمین اتحادیه بین‌مجالس کشورهای اسلامی شنبه هفته جاری با سخنرانی «تمیم بن حمد» امیر قطر آغاز شد. 149 هیأت پارلمانی شامل 2271 نفر در این نشست شرکت کرده‌اند که در میان آنها 80 رئیس پارلمان و 20 نائب‌رئیس پارلمان دیده می‌شود و قرار است نشست مذکور تا 10 آوریل ادامه پیدا کند.

چهار کشوری مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین که در سال 2017 روابط خود را با قطر قطع کردند، در این نشست شرکت ندارند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان