دیدبان

عمان: کشور‌های عربی باید شرایطی را ایجاد کنند که اسرائیل احساس نکند دشمنانی در این منطقه دارد!

عمان: کشور‌های عربی باید شرایطی را ایجاد کنند که اسرائیل احساس نکند دشمنانی در این منطقه دارد!

دیدبان؛ وزیر امور خارجه عمان، در گفتگو با نشریه «تایمز آو اسرائیل» تاکید کرد طرح به اصطلاح صلح آمریکا در صورتی که به تشکیل یک کشور فلسطینی منتهی نشود، شکست می‌خورد.

یوسف بن علوی در اولین گفتگویش با یک نشریه اسرائیلی گفت: کشور‌های عربی باید شرایطی را ایجاد کنند که اسرائیل احساس نکند دشمنانی در این منطقه دارد!

وزیر امور خارجه عمان افزود چند سال آینده برای تلاش‌های صلح «تعیین کننده» خواهد بود و از کشور‌های عربی خواست برای اطمینان بخشیدن به اسرائیل تلاش کنند تا آن‌ها بتوانند بدون ترس از تهدید از کرانه باختری و بلندی‌های جولان عقب‌نشینی کنند.

بن علوی روز شنبه طی سخنانی در نشست «داووس» که در «امان»، پایتخت اردن، برگزار شد نیز مدعی شد کشورهای عربی باید اقدامات اطمینان‌بخشی را انجام دهند تا اسرائیل از سوی این کشورها احساس امنیت کند و به جنگ‌هایی که از دهه‌ها قبل میان دو طرف شعله‌ور است، پایان داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست در توجیه تلاش سران کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل نسبت به آینده خود مطمئن نیست و احساس امنیت نمی‌کند؛ چرا که نسبت به ادامه حیات خود در منطقه اطمینان ندارد. من معتقدم که ما عرب‌ها باید در این موضوع تجدیدنظر کنیم و به این نگرانی‌ها پایان دهیم!»

بن علوی گفت: رفع نگرانی‌های اسرائیل باید با اتخاذ اقدامات و توافقات واقعی میان کشورهای عربی صورت گیرد.

اظهارات وزیر خارجه عمان پس از آن صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، چند ماه پیش برای اولین بار آشکارا به این کشور سفر کرد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان