دیدبان

مجلس و دولت نمی‌توانند به تنهایی آسیب‌ سیل را جبران کنند

 مجلس و دولت نمی‌توانند به تنهایی آسیب‌ سیل را جبران کنند

دیدبان؛ مسعود پزشکیان نایب، رئیس اول مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه 18 فروردین) در صحن علنی پارلمان در نطق پیش از دستور با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: متأسفانه وقوع سیل در برخی از استان‌های کشورمان زندگی بسیاری از مردم را تلخ و گرفتاری‌هایی را برای آنان ایجاد کرد که وقوع این اتفاقات برای هر انسانی دردمند است.

وی با بیان اینکه البته باران رحمت الهی است و بسیاری از مناطق بی‌آب کشور از طریق بارش‌های متعدد سیراب شدند، افزود: متأسفانه در برخی مناطق کشور خرابی‌هایی به بار آمد و جان برخی از هموطنان را گرفت.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه قرار بود ساعت 10 امروز مسئولان دولتی جهت ارائه گزارش در مجلس شورای اسلامی حضور یابند، ادامه داد: گویا برخی از آنان در منطقه هستند اما به هر صورت ساعت 10 نمایندگانی از هر استان گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده ارائه و همچنین کمیسیون‌ها در این زمینه گزارشی را ارائه می‌دهند.

پزشکیان تصریح کرد: تاکنون همه ارگان‌ها از جمله مجلس، دولت، سپاه پاسداران، ارتش، بسیج، کمیته امداد و هلال احمر برای حل مشکلات مردم در مناطق سیل زده اقداماتی انجام دادند که باید از آنها تشکر شود و امیدواریم خداوند به آنان در انجام ماموریتشان کمک کند.

وی تاکید کرد: سیل خرابی‌های بسیار زیادی بر جای گذاشته و تنها سیل مردم است که می‌تواند این خرابی‌ها را اصلاح کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه اخیرا دولت اعلام کرده این مشکلات را حل و فصل می‌کند،گفت: باید بگویم امکان ندارد دولت و مجلس به تنهایی بتوانند این مشکل را حل کنند و اگر بتوانیم همه مردم را بسیج کنیم، امکان حل این مشکلات وجود دارد.

پزشکیان تاکید کرد: هرکسی که مدعی است و ادعا می‌کند باید برود و مشکل مردم مناطق سیل زده را علناً و عملاً حل کند. نباید صرفاً از پشت تریبون ادعایی داشته باشیم.لازم است سیلی از مردم در شوراها، مساجد، انجمن‌ها، هیئت‌ها تشکیل شود و دولت زیرساخت‌ها را سازماندهی کند. هرکسی مسئولیت یابد حداقل 10 خانه را درست کند و به این ترتیب این مشکل قابل حل است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان