دیدبان

نتانیاهو پس از انتخابات بخش‌هایی از کرانه باختری را به اسرائیل الحاق می‌کند

نتانیاهو پس از انتخابات بخش‌هایی از کرانه باختری را به اسرائیل الحاق می‌کند

دیدبان؛ خبرنگار شبکه 13 رژیم صهیونیستی در گزارشی خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از انتخابات سراسری، بخشی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند یا آنکه قوانین این رژیم را در این بخش‌ها حکمفرما کند.

یک منبع نزدیک به کمپین انتخاباتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شبکه 13 اسرائیل گفت که نتانیاهو تا پیش از این با الحاق یا تطبیق قوانین این رژیم بر کرانه باختری مخالفت می‌کرد اما در هفته‌های اخیر موضع خود را تغییر داده و نسبت به این ایده مثبت‌تر عمل می‌کند.

این منبع اضافه کرد که اقدام اخیر آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی به نتانیاهو این انگیزه را داده تا امکان الحاق یا تطبیق قوانین اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری را بیازماید و در صورتی که کابینه‌ای جناح راستی در انتخابات اسرائیل پیروز شود  این سناریو بسیار واقعی‌تر خواهد بود.

به گفته این منبع، زمانبندی این اقدام پس از معرفی طرح صلح واشنگتن معروف به معامله قرن خواهد بود که فلسطینیان این طرح را رد خواهند کرد و رژیم صهیونیستی با ملاحظاتی این طرح را خواهد پذیرفت. در چنین سناریویی، نتانیاهو معتقد است که این امکان وجود خواهد داشت که حمایت دولت ترامپ برای الحاق یا اجرای قوانین اسرائیل  در دست کم مناطقی که شهرک‌های اسرائیلی قرار دارند اجرا کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان