دیدبان

دردسرهای داخلی و خارجی برگزیت برای خانم نخست‌وزیر

دردسرهای داخلی و خارجی برگزیت برای خانم نخست‌وزیر

دیدبان؛ تلاش‌های ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس برای دستیابی به راه‌حلی به منظور خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا بار دیگر با شکست مواجه شد. نخست‌وزیر انگلیس در تازه‌ترین تلاش خود برای کسب تأیید پارلمان برای توافق به‌دست‌آمده‌اش با اروپایی‌ها، به سراغ رهبر حزب مخالف کارگر رفت.

ترزا مِی پیشتر طی سه مرتبه نتوانسته بود رأی موافق هم‌حزبی‌های خود را برای تأیید این توافق کسب کند و نهایتا برای غلبه بر مخالفان درون‌حزبی خود به سراغ حزب کارگر رفت. اما بیانیه حزب کارگر نشان داد که نخست‌وزیر انگلیس بار دیگر با شکست مواجه شده و نتوانسته نظر موافق حزب کارگر را جلب کند. در بیانیه حزب کارگر با انتقاد از ترزا مِی آمده است که نخست‌وزیر نمی‌تواند در پیشنهادهای اولیه خود «تغییرات یا مصالحه واقعی» ارائه کند.

سخنگوی حزب کارگر انگلیس در اظهاراتی جدا افزود: «ما از نخست‌وزیر می‌خواهیم به منظور یافتن جایگزینی برای کسب حمایت پارلمان و یکپارچه‌کردن کشور، تغییراتی واقعی را در توافقش ارائه کند.»

این در شرایطی است که نخست‌وزیر انگلیس جمعه گذشته با ارسال نامه‌ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا خواهان تمدید موعد برگزیت تا 30 ژوئن شد تا امکان ادامه گفتگوها بین رهبران دو حزب عمده این کشور فراهم شود.

به نوشته گاردین، این درخواست در صورتی که با موافقت اتحادیه اروپا مواجه شود، به معنای شرکت انگلیس در انتخابات پارلمان اروپا خواهد بود. ماجرایی که به نوبه خود با مخالفت‌هایی درون اتحادیه اروپا مواجه شده است. فرانسه از جمله کشورهایی است که مخالف شرکت انگلیس در انتخابات پارلمان اروپا در صورت عدم ارائه یک پیشنهاد نوین از سوی لندن است. فرانسوی‌ها در این مسیر تاکنون توانسته‌اند که حمایت اسپانیا و بلژیک را نیز تاکنون به دست آورد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان