دیدبان

آمریکا نزدیکان رئیس پارلمان لبنان را تحریم می‌کند

آمریکا نزدیکان رئیس پارلمان لبنان را تحریم می‌کند

دیدبان؛ دولت آمریکا در حال آماده شدن برای تحریم متحدان «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان، به بهانه نزدیکی آنها با حزب‌الله و ایران است. پایگاه «نشنال» که این خبر را روز شنبه گزارش داده نوشته هدف آمریکا از این اقدام ایجاد اختلاف میان اعضای حزب بری و حامیان مالی آنها است. منابع آگاه گفته‌اند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیرش به بیروت رایزنی‌هایی درباره این اقدام احتمالی انجام داده است. 

انتظار می‌رود دو نفر از نمایندگان پارلمان لبنان و سخنگوی نبیه بری روز یکشنبه به واشنگتن سفر کرده و برای کاستن از دامنه تحریم‌های احتمالی وارد گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی شوند. 

اقدام واشنگتن در حال صورت می‌گیرد که حزب‌الله لبنان علاوه بر داشتن چندین کرسی در پارلمان در کابینه دولت این کشور نیز حضور دارد. حزب‌الله، از طرف دیگر به دلیل سوابقش در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی مورد حمایت طیف گسترده‌ای از مردم لبنان قرار دارد.

دولت آمریکا بعد از موفقیت حزب‌الله لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی، به ویژه با داعش در سوریه، تلاش‌ها برای فشار بر این گروه را افزایش داده است. 

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان