دیدبان

سپاه یک سازمان تروریستی از سوی آمریکا شناخته می‌شود؟

سپاه یک سازمان تروریستی از سوی آمریکا شناخته می‌شود؟

دیدبان؛ سه مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز مدعی شدند که ایالات متحده قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند. مقام های آمریکایی بر این باورند که وزارت خارجه ایالات متحده احتمالا تا روز دوشنبه این تصمیم را رسما اعلام خواهد کرد. وزارت دفاع آمریکا حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده و هرگونه اظهارنظر درباره این تصمیم را به وزارت خارجه آمریکا محول کرده است. وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید نیز تاکنون در این باره اظهار نظر رسمی نداشته اند.

اعلام تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه نخستین سالگرد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران خواهد بود.

تصمیم دولت آمریکا برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی، نخستین بار از سوی روزنامه وال استریت ژورنال فاش شده است. ایالات متحده پیش از این ده ها شرکت و شخص مرتبط با سپاه پاسداران را در فهرست سیاه تحریم ها قرار داده بود ولی سپاه پاسداران به طور کلی از سوی آمریکا در فهرست سیاه قرار نگرفته بود.

در سال 2007 میلادی، وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی خصمانه نیروی قدس سپاه پاسداران را به بهانه حمایت از تروریسم در فهرست سیاه قرار داده است.

جمهوری اسلامی نسبت به واکنش قاطع و خردکننده نسبت به این اقدام آمریکا هشدار داده است.

"بن ساس" سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز در این باره گفت: این اقدام دولت ترامپ یک گام مهم در کمپین حداکثر فشار آمریکا علیه تهران خواهد بود.

وندی شرمن معاون سابق وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به تبعات این تصمیم، گفت: خیلی سخت است که بخواهیم بگوییم این تصمیم به نفع ما خواهد بود، آن هم اگر رئیس جمهور ایالات متحده به دنبال پایه و اساسی برای آغاز یک درگیری نباشد. سپاه پاسداران پیش از این نیز به طور کامل تحریم شده و این اقدام تنها می تواند نظامیان ما در منطقه را به خطر بیندازد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان