دیدبان

پاکستان دوباره پیشنهاد تشکیل حکومت موقت در افغانستان را مطرح کرد

پاکستان دوباره پیشنهاد تشکیل حکومت موقت در افغانستان را مطرح کرد

دیدبان؛ «عمران خان» نخست وزیر پاکستان چندی پیش به خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت که دولت کنونی افغانستان مانع بزرگی در برابر روند صلح محسوب می‌شود. وی تاکید کرد: دولت کنونی افغانستان باید با یک حکومت موقت جایگزین شود تا زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت فراگیر در این کشور فراهم شود.

این اظهارات واکنش تند مقامات افغان و رهبران سیاسی در افغانستان را در پی داشت. نخست وزیر پاکستان به تازگی بار دیگر اظهارداشت که این پیشنهاد تنها «مشاوره برادرانه» بود.

وی در دیدار از ایالت «خیبرپختونخوا» در نزدیکی مرز با افغانستان گفت که اظهاراتم درباره افغانستان مداخله نبود بلکه یک مشاوره برادرانه است.

این در حالی است که اخیرا «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا نیز از مقامات پاکستانی خواسته تا از مداخله در امور داخلی افغانستان خودداری کنند.

کارشناسان معتقدند که مداخله نخست وزیر پاکستان در امور داخلی افغانستان باعث تشدید تنش‌ها بین دو کشور و منجر به پیچیده شدن روند صلح این کشور می‌شود. با این حال، مقامات افغان همواره پاکستان را به مداخله در امور داخلی افغانستان، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور متهم می‌کنند اما اسلام‌آباد این اتهامات را رد می‌کند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان