دیدبان

بوتفلیقه استعفا کرد

بوتفلیقه استعفا کرد

دیدبان؛ به دنبال شش هفته تظاهرات گسترده ضد دولتی در الجزایر، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور 82 ساله این کشور، سه‌شنبه شب به طور سمی استعفای خود را از ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

در گزارش تصویری، که تلویزیون دولتی الجزایر منتشر کرد عبدالعزیز بوتفلیقه نامه استعفای خود را به رئیس شورای قانون اساسی تحویل داد که در آن اعلام کرده است ماموریت وی در سمت ریاست‌جمهوری 2 آوریل 2019 ( 13 فروردین 98) به پایان رسید.

در این تصاویر، رئیس مجلس سنا یا مجلس الامه نیز حضور داشت. براساس قانون اساسی، رئیس مجلس الامه به طور موقت و به مدت 90 روز کنترل امور را در دست خواهد داشت.

طبق این گزارش، عبدالعزیز بوتفلیقه در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، گفته است: «من این تصمیم را اتخاذ کردم تا به اختلافات در کشور پایان دهم.»

بوتفلیقه که پس از سکته قلبی در سال 2013 به ندرت در انظار عمومی ظاهر شده است از زمان اعلام تصمیم خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری برای پنجمین دوره پیاپی به شدت تحت فشار قرار گرفته بود تا از قدرت کناره‌گیری کند. ولی بوتفلیقه 29 اکتبر 2018 میلادی با وجود کهولت سن و داشتن بیماری اعلام کرد برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی‌بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور می‌شود. چهارمین دوره ریاست‌جمهوری وی 28 آوریل جاری به پایان می‌رسید.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان