دیدبان

وزیر راه: سیلاب ۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های کشور وارد کرد

وزیر راه: سیلاب ۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های کشور وارد کرد

دیدبان؛ محمد اسلامی شامگاه یکشنبه در ارتباط زنده تصویری از استان لرستان گفت: بارش‌ها، خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های استان لرستان وارد کرده است که امیدواریم تا فردا بعد از ظهر بتوانیم این وضعیت را به ثبات برسانیم. در تعدادی شهرهای این استان پیش بینی‌ها خوب پیش رفته و عوامل بحران ساز و تشدید کننده سیل‌ها حذف شده است.

وزیر راه و شهرسازی هشدار داد: مردم به صحبت‌های ستاد بحران توجه کنند و در مناطقی که هشدار تخلیه داده شده حتماً اقدام کنند. به سایر استان‌ها نیز بر اساس مصوبات ستاد بحران، منابعی تخصیص داده شده است و تنخواه‌هایی در اختیار مردم آسیب دیده قرار خواهد گرفت. ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی، فرعی و شریانی کشور دچار آسیب‌هایی همچون ریزش کوه، رانش زمین و خرابی پل‌ها شده است. برآورد اولیه حاکی از خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کل کشور است. در این ایام ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار ماشین آلات مشغول بازگشایی راه‌ها و ایمن سازی آن بوده‌اند که به محض وقوع سیل در محل حاضر شده و مسیرها را بازگشایی کردند. اطلاعات راه‌ها پیوسته از طریق سامانه ۱۴۱ به اطلاع هموطنان می‌رسد. در حال حاضر راه‌های اصلی به غیر از چند محور که ریزش کوه قابل توجه داشته، باز است. با تأمین اعتباری که با تصمیم هیأت دولت صورت گرفته است، در جهت جبران خسارات گام بر می‌داریم.

این عضو کابینه دولت در خصوص وضعیت ناوگان ریلی و هوایی گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در نظام حمل و نقل ریلی و هوایی پیش نیامده است تنها برای چند فرودگاه، خطر وجود داشته که ایمن سازی سالم صورت گرفته و به جز مواردی که استاندارد پرواز اجازه فرود و پرواز نمی‌داد، مابقی پروازها انجام گرفته است.  محورهای اصلی هراز و چالوس به صورت مقطعی بسته و پس از ایمن سازی بازگشایی می‌شود. محور اصلی شیراز- یاسوج بسته است چراکه ۲۰۰ هزار متر مکعب ریزش کوه داشته است.

وی ادامه داد: محور گرگان- آق قلا هم به خاطر برش جاده بسته شده بود که با تلاش راهداران و نیروهای مسلح بازگشایی شده است. در ابتدا همراه با دکتر جهانگیری سفری به استان کرمانشاه داشتیم و بازدیدهایی از چند نقطه در نزدیکی آن داشتیم و بعد هم در ستاد بحران استان لرستان شرکت داشتیم. در این جلسه کل مسائل از قبیل آخرین وضعیت استان و تمهیداتی که اتخاذ شده و همچنین برنامه‌هایی که برای جلوگیری از تخریب‌ها در استان اتخاذ شده بود را مرور کردیم. همان طور که مردم عزیز کشورمان مستحضر هستند شدت بارش‌ها و به ویژه بخش نگران کننده آنکه سیلابی شدن به واسطه شدت بارش‌ها است از امشب تا فردا بعدازظهر ادامه خواهد داشت. در این جلسه این اطمینان حاصل شد که ستاد بحران استان با مدیریت استاندار و همکاری نیروهای مسلح، کل دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها در حال آماده باش بوده و تمهیدات لازم را اتخاذ کردند. بارش‌ها در این چند روز گذشته خسارات زیادی را به زیرساخت‌های استان وارد کرده است و ما امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده و وضعیتی که در کرمانشاه وجود دارد تا فردا بعدازظهر بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای که آثار جانی برای مردم نداشته باشد از این وضعیت عبور کنیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان