دیدبان

پیام تسلیت وزارت خارجه ایران در پی سیل ویرانگر افغانستان

پیام تسلیت وزارت خارجه ایران در پی سیل ویرانگر افغانستان

دیدبان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تأسف شدید از خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع سیل در شهرها و مناطق مختلف افغانستان، ضمن همدردی با دولت و ملت این کشور، بویژه آسیب دیدگان و خانواده قربانیان این حوادث، تاکید کرد: در سیل‌های اخیر که مناطق مختلف هر دو کشور ایران و افغانستان با آن روبرو بوده‌اند، دولت‌ها و ملت‌های دو کشور، همچون همیشه، در سختی‌ها و مشکلات ناشی از آن، در کنار یکدیگر خواهند بود.

پیش از این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تأسف از وقوع سیل و تلفات و خسارات ناشی از آن با سیل زدگان این کشور ابراز همدردی کرده بود.

بارش‌های جوی اخیر در فلات ایران، باعث شده تا سیل به برخی از مناطق افغانستان نیز آسیب وارد کند. بر اساس آخرین آمارها از سیل افغانستان، تنها در یک ماه اخیر بیش از ۵۵ نفر از شهروندان افغانستانی جان باخته‌اند. بر اساس گزارش خبرگزاری صدای افغانستان به نقل از یک مقام محلی ولایت جوزجان، تا صبح جمعه گذشته در این منطقه ۲۸ نفر کشته و ده‌ها خانه تخریب شده است. سیل در هرات نیز اوضاع را بحرانی کرده و به مرگ دست‌کم ۱۰ تن انجامیده است.

موج ویرانگر باران و سیل که در چند روز اخیر ایران و افغانستان را متأثر کرده بود، هم اکنون با عبور از این کشورها وارد تاجیکستان شده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان