دیدبان

سه شهید و بیش از 100 زخمی در تظاهرات «روز زمین» در غزه

سه شهید و بیش از 100 زخمی در تظاهرات «روز زمین» در غزه

دیدبان؛ فلسطین اشغالی از صبح امروز (شنبه) شاهد تظاهرات و اعتصابات سراسری به مناسبت چهل و سومین سالگرد «روز زمین» و سالگرد آغاز تظاهرات بازگشت بوده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین،  تا بدین لحظه سه تن در نوار غزه با شلیک مستقیم سربازان صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. یکی از شهدا به نام «محمد جهاد جودت شعث» جوان ۲۰ ساله صبح امروز و دو تن نیز عصر امروز به شهادت رسیدند.

همچنین تا کنون بیش از ۱۰۰ فلسطینی بر اثر شلیک مستقیم تیر و پرتاب گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور دچار سطوح مختلفی از جراحت شده‌اند. امدادرسانان و همچنین خودروهای امدادی نیز به دفعات هدف شلیک صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

امروز همچنین اولین سالگرد آغاز تظاهرات بازگشت بود. تظاهراتی که در یک سال اخیر هر جمعه برگزار شده و طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین تاکنون ۲۶۶ نفر در طول یک سال برگزاری این راهپیمایی به شهادت رسیده‌اند که ۵۰ تن از آنان کودکان بوده و بیش از سی هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

«روز زمین» به واقعه‌ای اشاره دارد که در ۳۰ مارس ۱۹۷۶ رخ داد و طی آن صهیونیست‌ها ۲۱ هزار دونم از اراضی روستاهای منطقه «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی را تصاحب کرده و ساکنان اصلی آن‌ها را بیرون کردند که این واقعه موجب اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی و درگیری با صهیونیست‌ها شد و شش شهید، و ۴۹ زخمی و نزدیک به ۳۰۰ بازداشتی از فلسطینیان در پی داشت.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان