دیدبان

بولتون: انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا در واقع به آمریکا می‌پیوندد

بولتون: انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا در واقع به آمریکا می‌پیوندد

دیدبان؛ «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد آمریکا منتظر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است تا بتواند قراردادهای تجاری مستقل با این کشور امضا کند. وی ضمن استقبال از تصمیم دولت «ترزا می» در مورد برگزیت افزود: ترامپ منتظر است تا خواست مردم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا عملی شود.

بولتون خطاب به کسانی که در انگلیس مخالف برگزیت هستند گفت نگران خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق نباشند، زیرا این کشور با این کار به آغوش آمریکا باز می‌گردد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر از روند اجرایی شدن برگزیت و از این که نخست وزیر انگلیس به توصیه وی گوش نکرده است، ابراز ناخرسندی کرده بود. در جریان رأی‌گیری روز جمعه مجلس عوام انگلیس درباره توافقِ برگزیت مورد نظر نخست وزیر انگلیس، این توافق بار دیگر و برای سومین بار پیاپی از سوی نمایندگان رد شد. پس از سومین شکستِ طرح نخست وزیر انگلیس برای تصویب توافق برگزیت، «دونالد توسک» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا شده است.

گفتنی است در رأی گیری روز جمعه، ۳۴۴ نماینده با طرح مورد نظر ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده و ۲۸۶ نماینده نیز از آن حمایت کردند. با وجود سومین شکست تراز می در باره تصویب برگزیت، نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت او همچنان به تلاش خود برای خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان