دیدبان

مخالفت دانشگاه تونس با اعطای دکترا به شاه سعودی

مخالفت دانشگاه تونس با اعطای دکترا به شاه سعودی

دیدبان؛ دانشگاه "الزیتونه" تونس با درخواست ریاست جمهوری این کشور مبنی بر اعطای دکترای افتخاری به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی مخالفت کرد.

"هشام قریسه" رئیس دانشگاه الزیتونه گفت که این دانشگاه با هیچ‌گونه فشاری از سوی ریاست جمهوری برای اعطای مدرک دکترای افتخاری به پادشاه عربستان مواجه نشده است.

وی افزود: ریاست جمهوری پیشنهاد اعطای این مدرک به پادشاه عربستان را با دانشگاه مطرح کرد اما دانشگاه با این پیشنهاد مخالفت کرد.

رئیس دانشگاه الزیتونه تأکید کرد که این دانشگاه به‌دلیل حفظ جایگاه علمی خود فقط به افرادی که با علم سر و کار دارند مدرک می‌دهد و دولت تونس راه‌های دیگری برای تکریم پادشاه عربستان دارد.

"سامی براهم" استاد دانشگاه الزیتونه گفت که مخالفت هیئت رئیسه دانشگاه با درخواست ریاست جمهوری مبنی بر اعطای مدرک دکترای افتخاری به پادشاه عربستان که در ریختن خون جمال خاشقجی و سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و معامله قرن دست دارد موضعی مسئولانه و افتخاربرانگیز برای این دانشگاه اصیل است که عاقلانه نیست که تاریخ خود را با این ننگ آلوده کند.

وی اضافه کرد: حفظ بی‌طرفی دانشگاهها و عدم استفاده از آنها برای دکترای افتخاری به‌منظور مشروعیت‌بخشی به حکام ظالم وظیفه‌ای اخلاقی و حرفه‌ای است.

این استاد دانشگاه الزیتونه تونس گفت: این دانشگاه از لحاظ زیرساخت و منابع با مشکلاتی مواجه هست اما تاریخ خود را با دریافت رشوه نمی‌فروشد و ما می‌خواهیم که دو دانشگاه منوبه و القیروان نیز همین شیوه را در پیش بگیرند و تسلیم فشارها نشوند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان