دیدبان

ترکیه: اقدامتان درباره جولان را پاسخ می‌دهیم

ترکیه: اقدامتان درباره جولان را پاسخ می‌دهیم

دیدبان؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه از تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر اراضی جولان اشغالی انتقاد کرد.

اردوغان گفت: «ترامپ بیت‌المقدس و جولان را جزو اراضی اسرائیل به رسمیت شناخت. البته، شما از ما پاسخ خواهید گرفت. به شما پاسخ لازم را می‌دهیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد: «ترامپ! شما سرزمین چه کسی را به اسرائیل می‌بخشی؟ طبق سازمان ملل، جولان جزو اراضی سوریه است.»

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت. قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است. بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان