دیدبان

کنگره در شکستن وتوی ترامپ ناکام ماند

کنگره در شکستن وتوی ترامپ ناکام ماند

دیدبان؛ اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۴۸ رأی موافق و ۱۸۱ رأی مخالف نتوانستند با کسب دو سوم آرای لازم اولین وتوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را بکشنند. ترامپ ۲۴ اسفندماه مصوبه کنگره در مخالفت با اقدام او برای اعلام وضعیت اضطراری جهت ساخت دیوار در مرز مکزیک را وتو کرد. این اولین استفاده ترامپ از حق وتو در دوران ریاست جمهوری‌اش بود. 

ترامپ در مراسم امضای وتوی مصوبه کنگره که توسط اعضای گارد مرزی و خانواده کسانی که توسط مهاجران غیرقانونی کشته شده‌ بودند، احاطه شده بود، به خبرنگاران گفت: »نمایندگان روز پنجشنبه مصوبه خطرناکی را تصویب کردند و این اقدام در نهایت نباید زندگی آمریکایی‌ها را در خطر قرار دهد.:

وی در ادامه گفت: «امروز من این مصوبه را وتو می‌کنم. نمایندگان این آزادی را دارند که این مصوبه را تصویب کنند و من نیز این وظیفه را دارم که آن را وتو کنم.»

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود.

ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا را رقم زد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان