دیدبان

حذف هزاران حساب کاربری در فیس‌بوک به بهانه ارتباط با ایران و روسیه

حذف هزاران حساب کاربری در فیس‌بوک به بهانه ارتباط با ایران و روسیه

دیدبان؛ شرکت آمریکایی فیس‌بوک روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد ۲۶۳۲ صفحه، گروه و حساب کاربری را در فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل «انتشار اطلاعات نادرست» که با ایران، روسیه، مقدونیه و کوزوو مرتبط بوده‌اند، حذف کرده است. فیس‌بوک مدعی است گردانندگان این صفحات با یکدیگر در ارتباط بوده و با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی، باعث انحراف اذهان مخاطبان خود می‌شدند.

بر اساس ادعای فیس‌بوک، ۱۹۰۷ صفحه، گروه و حساب کاربری که با روسیه در ارتباط بوده‌اند محتواهایی درباره اوضاع در اوکراین و شبه‌جزیره کریمه منتشر می‌کردند.

فیس‌بوک همچنین مدعی شده است ۵۱۳ صفحه، گروه و حساب‌کاربری حذف شده در ارتباط با ایران بوده است. بنا به ادعای فیس‌بوک، این صفحات، اخبار دست‌کاری‌شده درباره تحریم‌ها علیه ایران، تنش بین هند و پاکستان، اوضاع سوریه، تنش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و... منتشر می‌کرده‌اند و افراد دخیل در این فعالیت‌ها هویت خود را پنهان می‌کرده‌اند.

در نهایت، فیس‌بوک اعلام کرد ۲۱۲ صفحه، گروه و حساب کاربری را به دلیل مشارکت در رفتار نامناسب از مبدا کوزوو و مقدونیه، حذف کرده است. محتوای این صفحات درباره ستاره‌شناسی، زیبایی و اخبار مربوط به سلبریتی‌ها بوده است.

فیس‌بوک در اسفند ماه گذشته نیز اعلام کرد شمار زیادی از صفحات، گروه‌ها و حساب‌های کاربری که الگوی فعالیتشان در فیسبوک و اینستاگرام واقعی نبوده را حذف کرده است. فیس‌بوک مدعی شده بود این صفحات و حساب‌های کاربری از ایران هدایت می‌شده‌اند و در برخی موارد اقدام به بازنشر مطالب رسانه‌های این کشور می‌کرده‌اند.

این شرکت، علی‌رغم تحقیقاتی که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، اقدامی برای حذف آنها انجام نمی‌دهد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان