دیدبان

کشتار کودکان توسط آمریکا در جنوب شرق افغانستان

کشتار کودکان توسط آمریکا در جنوب شرق افغانستان

دیدبان؛ با وجود اعتراضات مردمی در ماههای اخیر کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی همچنان ادامه دارد و در تازه ترین موارد این نیروها بار دیگر به اهداف غیرنظامی در ولایت‌های غزنی، حمله کرده‌اند. نیروهای آمریکایی در شهرستان «زنخان» ولایت غزنی یک مسجد و مدریه دینی را تخریب کرده و تعدادی غیرنظامی را نیز به قتل رسانده است.

منابع محلی تصریح کردند که نیروهای آمریکایی در جریان عملیات شبانه 6 غیرنظامی از جمله سه کودک را کشته و سه تن دیگر را نیز زخمی کرده است. در جریان این عملیات یک مسجد و مدرسه دینی در منطقه «گوگیر» موسوم به «نوراللله» نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته و تخریب شده است.

در هفته‌های اخیر مردم ولایت‌های شرقی افغانستان از جمله وردک و ولایت غزنی بارها با راه اندازی تظاهرات خواستار توقف حملات نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان شدند. نیروهای آمریکایی با نادیده گرفتن اعتراضات مردمی همچنان به کشتار و بمباران غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در ولایت‌های شرقی افغانستان ادامه می‌دهند.

برخی از کارشناسان نیز افزایش کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی را با مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر مرتبط می‌دانند زیرا ممکن است آمریکا از این طریق به دنبال اعمال فشار بر طالبان باشد.

عملیات‌های شبانه و کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از آن افزایش یافت که ژنرال «اسکات میلر» به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشور تعیین شد. این ژنرال بدنام آمریکایی که کشتار غیرنظامیان در عراق را نیز در کارنامه سیاه خود دارد پس از آن تعیین شد که آمریکا دیگر امیدش را برای پیروزی در جنگ افغانستان از دست داد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان