دیدبان
رئیس سازمان بسیج رسانه:

همدلی و همیاری در مناطق سیل زده گلستان موج می زند

همدلی و همیاری در مناطق سیل زده گلستان موج می زند

دیدبان؛ مسعود بصیری ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت سیل در گلستان اظهار کرد: متأسفانه بخش زیادی از شهر آق‎قلا و بسیاری از روستاهای این شهرستان زیر آب رفته و در حال حاضر که تقریباً آب فروکش کرده و بخشی از شهر از زیرآب خارج شده حدود 50 درصد دیگر از شهر همچنان زیرآب قرار دارد.

وی ادامه داد: ارتفاع آبگرفتگی تا دو متر و در برخی روستاها به بیش از دو متر رسیده و متأسفانه دسترسی به برخی روستاهای آق‎قلا و گمیشان تنها با قایق انجام می‎گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه خوشبختانه نیروهای امدادی، بسیج و سپاه برای خدمت‎رسانی به سیل‎زدگان وارد عمل شدند، بیان کرد: انتقال و اسکان مردم به نقاط امن‎تر انجام شده است و یکی از مشکلات در شهر آق‎قلا کمبود قایق است.  وجود ماشین لجن‎کش و پمپ‎های قوی برای تخلیه آب از داخل ساختمان‎ها و منازل مردم منطقه ضروری است چراکه بعد از فروکش کردن آب‎ها با حجم عظیمی از گل‎ولای مواجه خواهیم شد که باید در اسرع وقت تخلیه شوند.

وی با بیان اینکه همدلی و همیاری مردم در مناطق سیل‎زده قابل تقدیر است، افزود: با وجود خساراتی که بر اثر سیل ایجاد شده جلوه‎هایی از باهم بودن و یاری‎کردن در مناطق سیل‎زده استان موج می‎زند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه مردم می‎توانند کنسروجات و در صورت امکان غذای گرم را به مردم سیل‎زده برسانند، گفت: در صورتی که  شاهد ورود سامانه بارشی جدید و افزایش آب نباشیم ظرف دو روز آینده مشکلات سیل‎زدگان کمتر خواهد شد.

بصیری با اشاره به اینکه از استان‎های دیگر نیز اقلام مختلفی به استان گلستان ارسال شده است، ابراز کرد: براساس خبر فرمانده سپاه تهران بزرگ محموله‌‌ای شامل چندهزار کنسرو، پتو و ماشین‎آلات سنگین در حال ارسال به استان گلستان است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان