دیدبان

اعتکاف نوروزی؛ درس عبودیت دانشجویان پای سفره هفت‌سین

اعتکاف نوروزی؛ درس عبودیت دانشجویان پای سفره هفت‌سین

دیدبان؛ امسال مراسم پرفیض اعتکاف همزمان با آغاز سال نو برگزار می‌شود، دانشگاه‌ها تعطیل است اما دانشجویان مانند سایر اقشار مردم پرشورتر از سال‌های گذشته در این مراسم شرکت‌ کرده‌اند تا سال نوی خود را در مسجد دانشگاه و پای درس عبودیت تحویل کنند.

مراسم اعتکاف هر ساله در ایام‌البیض (13، 14 و 15 ماه رجب) برگزار می‌شود و شیعیان سه روز در مساجد روزه‌داری می‌کنند و به رازونیاز با پروردگار می‌پردازند. این مراسم امسال با ابتدای سال نو مصادف شده و مساجد دانشگاه‌ها ظرفیت بیشتری را در خود جای داده است.

دانشجویان از این مراسم پرفیض بی‌نصیب نیستند و هر ساله مساجد دانشگاه‌ها پذیرای خیل بی‌شمار دانشجویان کشورمان است، دانشجویان به مساجد دانشگاه‌ها می‌روند تا با سه روز بندگی و عبودیت از دنیا و دنیایی‌ها دور باشند و نشاطی معنوی را در وجود خود زنده کنند.

اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خدا و دوری از انحراف است  و دانشجویان نیز مانند سایر  معتکفین از این فرصت برای خودسازی پای درس عبودیت بهره می‌برند.

امسال همزمان با شکوفه‌های بهاری، دانشجویان نیز اعتکاف را فرصتی برای بهار دوباره زندگی خود دانسته و به مساجد دانشگاه‌ها رفته‌اند تا سه روز با خالق خلوت کنند. مراسم اعتکاف از اذان مغرب روز گذشته در مساجد کشور و مساجد دانشگاه‌ها آغاز شده و دانشجویان سال نوی امسال را در مساجد دانشگاه و در مراسم اعتکاف تحویل می کنند و پس از سه روز عبادت بعد از اذان مغرب روز پانزدهم روز رجب از مساجد خارج می‌شوند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان