دیدبان

سفیر روسیه: به اینستکس خوشبین نیستم

سفیر روسیه: به اینستکس خوشبین نیستم

دیدبان؛ «لوان جاگاریان» سفیر دولت فدراسیون روسیه در ایران می‌گوید که روسیه آماده است به سازوکار حمایت از تبادلات تجاری اروپایی‌ها با ایران (اینستکس) بپیوندد، اما اروپایی‌ها تاکنون هیچ دعوتی از آن‌ها نکرده‌اند. سفیر روسیه در ایران می‌گوید که مسکو از سطح روابط سیاسی با تهران رضایت دارد، اما چنین مسئله‌ای در حوزه اقتصادی مصداق ندارد و دو کشور نتوانسته‌اند به خاطر برخی مسائل در حوزه تجاری و اقتصادی از پتانسیل‌های خود به خوبی استفاده می‌کنند.

سفیر روسیه با رد خبرسازی‌های برخی رسانه‌های عربی و غربی درباره ناراحتی و نگرانی مسکو از سفر بشار اسد به تهران، تصریح کرد که سفر رئیس جمهوری قانونی جمهوری عربی سوریه به تهران به این دو کشور مربوط است، به ایران و سوریه و هیچ کسی نمی‌تواند در این زمینه مداخله کند. جاگاریان در ادامه تأکید کرد که آنچه که در برخی رسانه‌های غربی و عربی آمده است، اصلا بی‌اساس است. به گفته سفیر روسیه در ایران، هدف و منظور برخی رسانه‌های عربی و غربی از انتشار چنین اخباری، تلاش برای ایجاد شکاف بین ایران و روسیه و سوریه است، اما اصلا موفق نخواهند بود.  

جاگاریان در خصوص اینستکس ابراز امیدواری کرد که اروپایی‌ها موفق شوند اما به شخصه به آن چندان خوشبین نیست. وی گفت که «ان‌شاءالله من اشتباه می‌کنم و اروپایی‌ها موفق باشند.»

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان