دیدبان

طالبان ۵۸ اسیر از نظامیان افغانستان را آزاد کرد

طالبان ۵۸ اسیر از نظامیان افغانستان را آزاد کرد

دیدبان؛ طالبان اعلام کرد که ۵۸ نفر از سربازانی که در شهرستان بالامرغاب واقع در ولایت بادغیس را به اسارت درآورده بود، آزاد کرده است. «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این خصوص به خبرگزاری آوا گفت: ۵۸ نفر از سربازانی که در مناطقی از شهرستان بالامرغاب ولایت بادغیس اسیر شده بودند، آزاد شدند.
 
سخنگوی طالبان در این خصوص گفت که این سربازان تضمین دادند که دوباره به صفوف نیروهای امنیتی افغانستان نمی پیوندند. 
این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان دیروز در پیامی توئیتری اسارت ۵۸ مرزبان این کشور به دست طالبان را مورد تائید قرار داده بود.

گفتنی است، ۲۶ اسفند ماه بی بی سی در گزارشی به نقل از مقامات ولایت بادغیس در شمال‌ غرب افغانستان اعلام کرد که ترکمنستان به حدود ۱۰۰ سرباز مرزی افغانستان اجازه ورود داده است. این نیروها در پی حمله طالبان به شهرستان بالامرغاب واقع در ولایت بادغیس مجبور شدند که به سمت مرز ترکمنستان عقب‌نشینی کنند.

«عبدالعزیز بیک» رئیس شورای ولایتی بادغیس در این خصوص اعلام کرده بود که شماری از نیروهای مرزی که با عبور از رودخانه آمو وارد خاک ترکمنستان شده بودند، در ابتدا با ممانعت نیروهای مرزی ترکمنستان روبه‌رو شدند. رئیس شورای ولایت بادغیس همچنین اضافه کرده بود که در حمله طالبان حدود ۵۰ نیروی مرزی افغانستان نیز به اسارت این گروه درآمده‌اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان