دیدبان

حضور مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در سئول برای رایزنی درباره کره شمالی

حضور مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا در سئول برای رایزنی درباره کره شمالی

دیدبان؛ یک مقام دولت کره جنوبی روز چهارشنبه از سفر رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا به سئول جهت اشترک‌گذاری اطلاعاتی و ارزیابی اقدامات کره شمالی بعد از شکست در آخرین نشست بین سران آمریکا و پیونگ یانگ خبر داد.

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از یک روزنامه این کشور نوشت که «دن کوتس» رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا سه‌شنبه شب برای اقامتی سه روزه وارد پایگاه هوایی آمریکا در «اوسان» واقع در جنوب سئول شد.

این مقام دولت کره جنوبی بدون ارئه توضیحات بیشتر، خبر ورود این مقام ارشد آمریکا به سئول را تایید کرد. احتمال می‌رود که کوتس با «سو هون» مدیر دستگاه اطلاعات ملی کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور دیدار کند.

این سفر بعد از تعمیر سایت پرتاب موشک «دانگ‌چانگ‌ری» از سوی کره شمالی صورت گرفت.این سایت موشکی سال گذشته با دستور مقام‌های کره‌ای تا حدی برچیده شده بود و بازسازی آن نگرانی‌های آمریکا مبنی بر این‌که شاید کره شمالی در حال آماده شدن برای یک پرتاب موشکی باشد، را برانگیخته است.

«چو سان هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی هفته گذشته تهدید کرده بود که ممکن است پیونگ یانگ گفت‌‌وگوهای اتمی با آمریکا را متوقف ساخته و آزمایش‌های اتمی و پرتاب موشکی خود را از سرگیرد.

وی در سخنان خود تاکید کرد که کشورش تسلیم خواسته‌های «اوباش مابانه» آمریکا نخواهد شد.

کوتس در ماه ژانویه با حضور در کنگره آمریکا گفته بود که بعید است پیونگ‌یانگ به طور کامل برنامه ساخت سلاح اتمی خود را کنار گذارد  زیرا این کشور این برنامه را برای بقای خود حیاتی برمی‌شمارد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اواخر فوریه (بهمن) در هانوی، پایتخت ویتنام برای دومین بار دیدار کردند، اما این گفت‌وگوها به دلیل اختلاف نظر در مورد نحوه محدودسازی برنامه اتمی کره شمالی و رفع تحریم‌های آمریکا، به شکست انجامید.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان