دیدبان

واکنش آلمان به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

واکنش آلمان به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

دیدبان؛ دولت آلمان هم آشوب ها و ناآرامی ها در اعتراضات جنبش جلیقه زردها در روز شنبه در پاریس را محکوم کرد. "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت: فوران خشونت و خشم ویرانگر در پاریس در اواخر هفته گذشته وحشتناک بوده و با اعتراضات صلح آمیز دموکراتیک هیچ ربطی ندارد.

"زایبرت" همچنین تصریح کرد که دولت آلمان در کنار دولت فرانسه در تلاش ها برای حفظ امنیت و نظم عمومی قرار دارد. به گفته وی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با ابتکار عمل گفتگو موسوم به  „Grand Débat“ که در چارچوب آن انسان ها می توانند شکایات و درخواستهای خود را ارائه دهند پاسخ درست و مهمی را به اعتراضات اجتماعی داده است.

دولت فرانسه به دلیل تشدید آشوب ها و ناآرامی ها تحت فشار شدیدی قرار دارد و سیاستمداران اپوزیسیون دولت را متهم به درماندگی در برابر این وضعیت کرده اند. وزیر کشور و وزیر اقتصاد فرانسه قرار است روز سه شنبه در برابر سنا در این باره توضیحاتی را ارائه دهند.

  پس از اعتراضات خشونت بار اخیر در شهر پاریس که منجر به غارت چندین فروشگاه و بانک شد، یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه تاکید کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور در حال بررسی ممنوعیت برپایی تظاهرات و اعتراضات در شانزالیزه است.

پس از آشوب ها و اغتشاشات روز شنبه که منجر به درگیری های شدید بین نیروهای پلیس و فعالان جنبش جلیقه زردهای فرانسه شد، ماکرون روز دوشنبه با وزرای دادگستری و کشور فرانسه دیدار کرده است.

در جریان اعتراضات روز شنبه ، تظاهرات کنندگان به برخی مغازه ها و بانک ها حمله ور شده و آنها را غارت کردند.

ماکرون اعتراضات و خشونت های اخیر توسط جلیقه زردها را محکوم کرده و گفته است که معترضان به دنبال نابود کردن جمهوری فرانسه هستند.

ماکرون در نشست کابینه فرانسه به وزرا دستور داده است تا تصمیمات فوری را برای جلوگیری از تکرار اتفاقات اخیر پاریس اتخاذ نمایند.

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط نوامبر 2018 آغاز شده و علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون از اجرای برخی اصلاحات اقتصادی و مالی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته استاز آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان